hoe kan het dat mijn pc zegt dat ik "niet gemachtigd ben" terwijl ik de enige gebruiker ben?

mijn pc zegt contant dat ik "niet gemachtigd" ben voor bepaalde handelingen (bv. updates) en "gemachtigd dien te worden door SYSTEM", terwijl ik de enige gebruiker ben... wat kan ik doen?
ik ben de administrator uiteraard ook. Vroeger had ik dit probleem niet...

Toegevoegd na 11 minuten:
het probleem is dat mijn c schijf vol is, en ik bestanden wil zetten op mijn d schijf. maar daarvoor zou ik zogezegd niet gemachtigd zijn...

10.6K
Ritsuka
9 jaar geleden
welk besturingssysteem en welke versie?
liveisgreat
9 jaar geleden
windows 8

Antwoorden (2)

Je dient in gebruikersaccounts in te stellen dat je alle rechten hebt.
Gebruikersaccounts vind je in Configuratiescherm.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
liveisgreat
9 jaar geleden
ik heb es gekeken, en ik sta als administrator. dus er is één gebruiker en die is meteen ook administrator....
dan zou ik toch alle rechten moeten hebben of?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, ik heb het ook moeten doen. Of fouten te voorkomen zijn er beperkingen, maar die kan je afzetten.
liveisgreat
9 jaar geleden
ik heb het gedaan en nog steeds weigert hij. inmiddels wel enkele programma's gedownload waarmee ik dingen kan wissen, omdat ik daar ook de melding kreeg dat ik "niet gemachtigd" was.
maar kopiëren van mijn C schijf naar mij D schijf wil hij nog altijd niet doen....
Ik vraag me af, of je D schijf wel als NTFS geformatteerd is. Als deze als FAT32 geformatteerd is kan je geen bestanden overschrijven van meer dan 4gb. Een enkel documentje zal dus wel lukken maar als je 4 mappen pakt die bij elkaar meer dan 4gb zijn gaat het niet.

De melding die je dan krijgt zegt ook iets over machtigingen.
9 jaar geleden
liveisgreat
9 jaar geleden
het gaat niet over dergelijk grote bestanden. het gaat over bestanden met MB, niet met GB....
HeerVoldemort
9 jaar geleden
In dat geval zal ik mijn antwoord verwijderen, want dan is het dus niet juist :-( Helaas weet ik dan ook niet wat er wel aan de hand is.
Ik vind dat altijd heel moeilijk om uit te zoeken als ik de PC zelf niet voor me heb staan. Op dit forum: http://www.nationaalcomputerforum.nl/
Kunnen ze je waarschijnlijk goed en snel helpen als je hier je antwoord niet krijgt. Meestal zitten daar de hele dag mensen online die direct kunnen helpen. Ik laat dit nog even staan totdat ik zeker weet dat je het gezien hebt.