outlook-items die op pc staan, blijven voortaan ook op webmail. hoe dit te veranderen?

ik heb hier sinds een paar weken last van. voor die tijd verdwenen die items meteen uit (telfort)webmail, nu niet meer.

Toegevoegd na 6 dagen:
ik had geen tijd om eerder te kijken,nu zie ik nog steeds geen bijlage. wil je me verder helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bijlage heb ik in reactie geplaatst: zie http://logocom.be/goeievraag/20141121_imap_versus_pop_account_voor_goeievraag_nl.jpg (weet ook niet waarom ik geen bijlagen meer kan uploaden in goeievraag.nl, lijkt niet alleen hier te zijn).

Antwoorden (2)

Heb je onlangs iets aan je instellingen gewijzigd?

Kijk eens bij je instellingen:
Bij accounts kun je doorgaans aangeven hoe je wilt dat er met de mails omgegaan wordt. Je kunt kiezen uit berichten op server laten staan (waar jij nu blijkbaar last van hebt) of andere opties, waarbij de berichten ofwel direct verwijderd worden van de server, of verwijderd worden na het verwijderen uit je verwijderde items.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit kan op meerdere manieren gebeuren, zowel vanuit automatische scripts, als bij updates zelfs van een naar een andere Outlook versie.

Ik voeg een afbeelding toe die ongeveer van toepassing is op alle outlook versies, hierbij de versie 14.0.7128.5000 32 bits, business naam Outlook 2010 die tussen alle versies inhangt. Ik geef je de theorie en daarna begeleid ik je stap per stap.

1. Theorie: een Imap account is zo eentje als Iphones en Ipads gebruiken, dus eentje die puur op internet bestaat en uitwisselbaar is en waarvoor elk toestel bijhoudt wat hij al van headers of mails gedownload heeft en wat (nog) niet. Elk bijkomend toestel kan alle mails zien. Een pop account is eentje die meer gebruikt wordt als pure postbus waarbij het standaard de bedoeling is dat de eerste die de mail uithaalt, alle mail op zijn toestel (meestal PC) zet en vervolgens het commando geeft de postbus leeg te halen. Tenminste, dat WAS zo: Nu is er immers ook bij een POP-account de optie om mail te laten staan op de (internet)server. Nu naar de praktijk dus.

2. Jij hebt dus ergens een pop-account, afkorting van Post Office Protocol. Dus komt nog van Exchange en de eerste internetservers (bestuurd door Windows 3.1).

Ok, nu neem je de afbeelding erbij (druk die af anders).

2.1. Je gaat naar Extra - Opties/Accounts naargelang je Outlook versie.
2.2. Meestal heb je maar een e-mail adres (ik heb er hier vijf, waarvan maar een een IMAP). Deze kies en vervolgens kies je "Wijzigen" of Alt-W
2.3. Daar zie je de instellingen voor zowel het verzenden als ontvangen. Daarvoor moet je twee 'servercomputers' opgeven. De 'uit' dient voor het verzenden van mail, daarvoor heb je GEEN paswoord nodig en dat kan zowel bij skynet.be zitten als telenet.be of bij u bij de providers met .nl achteraan. Voor ONTVANGEN moet je kijken naar je account en daar je login en paswoord geven. Courant is daar dat het mail.website.land is bij veel hostingproviders (dit is een eigen domein van mij hier).
2.4. Jij moet nu naar de Extra instellingen of de button hier "Meer instellingen..."
2.5. Daar heb je verschillende tabbladen, kies voor het tabblad "Geavanceerd"
2.6. Daar staat "Een kopie van berichten op de server aanlaten bij u". Als u dit afzet, dan verdwijnen vanaf nu weer alle mails op uw server (inkomende) en zult u niet met het probleem zitten dat uw webruimte te snel daalt door eventuele spam.

Laat weten of ik dit antwoord verder moet specifiëren.

Succes!
+je (VAN BELLE JM)

Toegevoegd na 2 minuten:
Blijkbaar ontbrak bijlage
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bijlage om een of andere reden verdwenen. Heb die op http://logocom.be/goeievraag/20141121_imap_versus_pop_account_voor_goeievraag_nl.jpg geplaatst