Wat zijn snelle betrouwbare internationale betalingsmiddelen?

Een betalingsmiddel waarbij je gelijk ziet dat diegene uit het buitenland betaald heeft en dus niet een week hoeft te wachten...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Paypal, of een creditcard.
Via de bank, op welke wijze dan ook, duurt altijd langer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Creditcard heeft niets met Paypal te maken. Paypal *kan* via creditcard gaan, maar daar merkt de ontvanger niets van. Creditcard is trouwens geen betrouwbare methode. Sterker nog, er wordt juist veel misbruik van gemaakt. Wat er dan gebeurt is het volgende:
1. Oplichter betaalt jou via een niet-gedekte credit card.
2. Bank maakt éérst geld naar jou over, controleert daarna credit card.
3. Jij ziet het geld verschijnen en denkt: da's in orde.
4. Bank ontdekt dat credit card niet gedekt is.
5. Bank haalt geld dus terug van jouw rekening. Stap 5 kan één tot twee weken ná stap 3 nog gebeuren...
SimonV
9 jaar geleden
Uitgestelde bankbetaling
Let op met PayPal: je kunt de melding krijgen dat de betaling van de koper is "geïnitieerd". Dat kan betekenen dat je uiteindelijk niets ontvangt. Controleer dus of het bedrag echt op je account staat. https://www.paypal.com/nl/webapps/helpcenter/helphub/article/?solutionId=FAQ1082&m=HTQ
bamibal
9 jaar geleden
@Cryofiel: Dit is een bekend verhaal met kopers in het buitenland die met een ongedekte cheque hebben betaald. Maar over dit verhaal in combinatie met een credit card kan ik niets vinden.
SimonV
9 jaar geleden
Kanttekening
De PayPal-betaling van een koper is niet echt definitief. Als de koper gaat klagen dat het product niet ontvangen is, zul je moeten bewijzen dat het wel zo is. Lukt dit niet, dan wordt het bedrag weer van je rekening afgeboekt.