wat voor mensen nemen de Turing test af?

De mensen die moesten zeggen of het een mens of computer was waarmee ze hebben gechat, wat voor mensen waren dat? op het internet staat 'rechters' maar hier gaat het denk ik over dat ze niet rechter als beroep zijn maar dat ze rechter spelen tussen de mens en computer in de Turing test.
Waren de mensen die moesten beslissen tussen of het een computer of mens is gewone mensen? of hadden die een specifiek beroep of waren specifiek in iets geïnteresseerd?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat waren gewone mensen, verder niet specifiek benoemd. Proefpersonen in een test. Dat kunnen studenten zijn geweest, medewerkers, gewone burgers, dat doet er eigenlijk niet toe. Feitelijk is het niet relevant, want voor de test heb je geen bijzondere kennis of vaardigheden nodig. Mens zijn is voldoende.

Het doel is het testen van kunstmatige intelligentie ; of mensen doorhebben dat ze met een echt mens praten, of ze het geslacht juist kunnen insachatten, of met een systeem dat mensen kan imiteren, of of de computer in staat is in te schatten wie hij voor zich heeft. De originele test was feitelijk meer een gedachtenspel.

Maar de ECHTE proefpersonen in een Turingtest vandaag de dag zijn geen mensen maar chatbots, of virtuele psychologen ; getest wordt of DIE in staat zijn mensen zodanig te 'misleiden' (niet per se negatief, vandaar de aanhalingstekens) dat ze niet doorhebben met een chatbot / computer te maken te hebben. En het is dus de COMPUTER (of het programma) die kan slagen (of zakken) voor de Turingtest.