Zit er een verschil in de snelheid van verschillende hostingpakketten?

Ik wil een website starten, maar er zijn zoveel verschillende hostingbedrijven. Ik weet welke specificaties ik wil, maar zit er een groot verschil in snelheid waarmee de website word geladen per hostingbedrijf?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Powergen
9 jaar geleden
Ik zit zelf bij antagonist.
Goedkoop maar wel snel en betrouwbaar. Ik ben heel blij met die provider!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja. Je website staat bijv. op een met anderen gedeelde server, hangt ervan dus vanaf hoeveel anderen..... Kies een hostingbedrijf wat EIGEN datacenter (servers) heeft in Nederland en niet voor "tussenpersonen" die alleen faciliteiten bij derden inkopen. Dan valt meer dan de helft al af.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zijn dingen waar ik zelf niet eens aan had gedacht, dank! Ik ga er is even goed op letten.

Het beste antwoord

Jazeker.
Goedkoop is vaak duurkoop.

Niet alleen de snelheid, de service is ook vaak te merken aan de lage prijs.

Ik heb een website met webwinkel draaien waar ik mijn mijn geld mee moet verdienen, dus betaal ik liever een paar tientjes per maand meer voor een goed hosting pakket. Maar heb je een hobby website, voor je vakantie foto's bijvoorbeeld, kan je best een goedkope hoster zoeken.

Kijk eens op de hosting vergelijker in de link, vind je vast wel een goede tussen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor de reactie, ik zal eens even kijken op die website!