hoe kan het dat mijn trackbal wel naar rechts scrolt en amper naar links?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb een Logitech Tracball M570 en heb sinds kort een probleem met scrollen naar rechts gaat prima maar naar links gaat het heel traag en soms helemaal niet, iemand die hier een antwoord op weet?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Mogelijk zit er vuil in. Probeer hem maar eens goed schoon te maken (achter de bal).
Onderhoud:
Door veelvuldig gebruik zal de bal met de tijd stroever gaan rollen, door het aantrekken van vet, stof en andere deeltjes. De bal is vrij simpel schoon te maken door hem eruit te tikken. Dit doe je door hem met enige kracht op zijn kop op bijvoorbeeld je hand te slaan. De bal komt dan iets uit de ‘socket’ waardoor je hem kan pakken en eruit kan trekken. Maak de binnenkant van de muis schoon met een wattenstaafjes en een beetje alcohol. De bal kan ook schoongemaakt worden met een beetje alcohol op een doekje. Ze de boel weer in elkaar en je kan weer verder. Ik kan je niet echt vertellen naar hoeveel tijd je dat zou moeten doen, meestal merk ik het wanneer de bal wat stroever loopt en wat vettig aanvoelt.De batterij zou in theorie 18 maanden moeten meekunnen. Ik gebruik de muis nu ongeveer 5 maanden en heb inderdaad de batterij nog niet hoeven te vervangen. Of hij de 18 maanden meegaat....... tijd zal het leren.
jc54
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb je raad opgevolgd en hoop dat het beter gaat. Dit is al bij de tweede dat ik dit probleem heb vorige is omgeruild.