is een touchscreen laptop slecht?

is een touchscreen laptop slechter dan een gewone laptop of niet? en wat zijn de voordelen van een laptop met touchscreen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (4)

Een normale laptop is meestal wel wat krachtiger. Denk aan geheugen, processor, werkgeheugen etc. Maar zo'n touchscreen laptopje is eigenlijk een tablet met een toetsenbordje er aan vast. Makkelijk om even te pakken en te gebruiken. Maar voor zwaardere dingen zoals games kan je beter een "echte" laptop gebruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, het is gewoon een specificatie. Er zijn ook laptops met touchscreen en een i7. De touchscreen heeft geen invloed op de prestaties.

Het voordeel is dat je een andere manier van invoer hebt, namelijk touch. Dat er nu veel touchscreenlaptops zijn komt door Windows 8 die goed met touch om kan gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+. Correct antwoord. Werkt vind ik persoonlijk heel prettig, maar het is gewoon een specificatie met zoals SSD (ipv/icm een HDD) een specificatie is. Het valt dus niet zo zonder context te bepalen of een laptop met touchscreen beter of slechter is dan een laptop zonder touchscreen.
In beginsel is een touchscreen laptop niet slechter. Het is gewoon een laptop met een scherm dat een extra functie heeft. Dit betekend wel dat ze duurder zijn dan een (hypothetish) identieke laptop met een traditioneel scherm.

Echter. Laptops met touchscreens worden vaak ingezet als een hybride vrom tussen een tablet en een laptop. Tablets zijn lichter en hebben mindere specificaties (gemiddeld genomen). Dit betekend dat touchscreenlaptops over het algemeen ook minder zijn dan traditionele laptops. zeker als je een touchscreenlaptop en een traditionele laptop uit de zelfde prijsklasse vergelijkt.

Het voordeel van een touchscreenlaptop is dat het identiek werkt aan een tablet. Je hebt geen muis of toetsenbord meer nodig voor de invoer van gegevens.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een touchscreen laptop is natuurlijk wel minder goed dan 1 zonder touchscreen omdat de software meer in beslag neemt van de laptop. Een voordeel is wel dat je geen muis nodig hebt met bepaalde Games en Sites. Als je gaat voor een goede laptop zou ik zelf een nemen zonder touchscreen. (Eentje met Touchscreen is wel vet natuurlijk!)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat een vreemd argument. Een touchscreen laptop is natuurlijk wel minder goed dan 1 zonder touchscreen omdat de software meer in beslag neemt van de laptop. Doordat Windows 8 al helemaal gemaakt is voor touch zit er hoogstens een drivertje extra bij. Wel of niet goed hangt daarnaast helemaal niet af van de hoeveelheid software die op een laptop staat.