Hoe kan ik een formulier invullen zonder dat de tekst erachter verschuift?

hallo mensen,

ik ben even aan het zoeken geweest, maar kan het niet vinden. ik heb een simpel formulier gemaakt in word 2010.

het volgende zoek ik.
als ik een vakje invul( met behulp van die Formulieren) dan verplaatst de tekst die daar achter staat naar de volgende regel. is het mogelijk dat dit niet gebeurt?
of is er een andere manier om dit op te lossen?

mvg, jacco

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Door de Insert-toets te gebruiken op de plaatsen waar jij het formulier invult. Dan overschrijf je de nullen en de spaties met jouw tekens.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hmm, ik bergijp niet helemaal hoe je dat bedoelt :$
Amadea
9 jaar geleden
Rechtsboven op jouw toetsenbord staat een knop met de letters *Ins*. Wanneer je die indrukt wordt in Word een teken waar je met de cursor bij staat overschreven door de letter of het cijfer dat jij intoetst. Zo kan je een in Word gemaakt formulier invullen. Bestaat het formulier uit een Afbeelding, dan moet je in Word bij de instellingen van die afbeelding aangeven dat die *Achter de tekst* geplaatst wordt. Daarna kan je gewoon over de afbeelding heen gaan typen, en op zo'n manier het formulier invullen.
Door de tekst en de antwoordvakjes in een tabel te zetten blijven deze altijd netjes uitgelijnd.
De insert toets werkt ook maar ik persoonlijk vindt het niet handig om aan te hebben staan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Hoe gaat dat in een tabel zetten dan in z'n werk? Lijkt mij veel omslachtiger dan inserten...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is niet echt omslachtiger. Je gaat in MS Word naar het tabblad 'INVOEGEN'. En klik dan bij het kopje 'Tabellen' op 'Tabel.' Kies vervolgens het aantal rijen en kolommen. Tekst met wat vakjes er in en klaar!
Amadea
9 jaar geleden
Maar hoe wordt dan de tekst die je in de tabel invoert verplaatst naar de daartoe bestemde ruimte op het formulier?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die wordt niet verplaatst maar op het moment dat je dan iets in het vakje invult, schijft het vakje in de nevenstaande kolom niet weg. Dat is wat ik ook opmaak uit jou vraag; het probleem dat de tekst weg schuift.