Kan ik mijn ene usb-stick linken aan mijn ander usb-stick ? Zo ja, hoe?

Aangezien ik met twee verschillende laptoppen werk is het voor mij niet handig om bestanden daarop op te slaan, vandaar dat ik een usb-stick gebruik. Aangezien er nogal eens wat mis kan gaan met een usb-stick, (verlies of kapot gaan) heb ik er twee. Op deze usb-sticks staan precies dezelfde bestanden, maar als ik dus nieuwe bestanden opsla, moet ik ze twee keer opslaan. Ik vroeg me af of het ook makkelijker kon door ze op één of andere manier aan elkaar te linken. Ik heb dan dus beide usb-sticks in mijn laptop zitten maar kan bestanden niet tegelijkertijd op twee verschillende usb-sticks opslaan. Of is dat toch mogelijk? Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Je kunt een bestand niet gelijktijdig opslaan op 2 verschillende locaties. En als je "dubbel" opslaat, krijgen de 2 bestanden verschillende eigenschappen oa qua tijdstip. Wat eigenlijk beter is: 1 USB-stick, en een tweede als backup. Dus de tweede kun je synchroniseren met backup-of filemanager software, als je klaar bent met werken. Dan zijn ze altijd gelijk aan elkaar.

Toegevoegd na 13 minuten:
Persoonlijk zou ik de bestanden ook op de interne (of evt. externe) harde schijf bewaren, gezien de kwetsbaarheid van USB-sticks.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is eigenlijk ook wel wat ik wil, maar welke backup- of filemanager software kan ik daar dan het best voor gebruiken?
Als je perse een USB-stick wil gebruiken zal je het altijd twee keer moeten opslaan.
Je kunt anders ook gewoon dingen op dropbox zetten of op google drive. Accounts daarvoor aanmaken is gratis. En een optie zoals een harde schijf is ook geen slecht idee. Het is maar net wat je zelf wilt.