Problemen met het openen van bepaalde sites, wat nu?

Ik heb problemen met het openen van specifieke sites, bijv. www.dropbox.com, mijn.toeslagen.nl, inloggen bij DUO.nl

Ik krijg een SSL fout melding in Google Chrome, bij Internet Explorer staat er dat de pagina niet geopend kan worden.

Het lijkt erop dat het https sites zijn, maar toch kan ik sommige wel gewoon openen. Er zullen er heus nog meer zijn maar daar ben ik nog niet achter. Ik kan bijv. wel gewoon inloggen bij ING.

Ik heb al op internet gezocht en mijn tijd staat goed ingesteld, dat was main oplossing 1.

Wie kan mij helpen?

De foutmelding:

Kan geen verbinding maken met de echte www.duo.nl

Er is momenteel iets dat je beveiligde verbinding met www.duo.nl belemmert.

Probeer deze pagina over enkele minuten opnieuw te laden of laad de pagina opnieuw nadat je bent overgeschakeld naar een nieuw netwerk. Als je onlangs verbinding met een nieuw wifi-netwerk hebt gemaakt, voltooi dan het inloggen voordat je de pagina opnieuw laadt.

Als je www.duo.nl nu zou bezoeken, zouden je privégegevens met een aanvaller kunnen worden gedeeld. Ter bescherming van je privacy laadt Chrome de pagina pas nadat je een beveiligde verbinding tot stand hebt gebracht met de echte www.duo.nl.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.4K

Antwoorden (1)

Wie weet heb je een DNS hack of een ongewenste proxy.

1. Check in de geavanceerde instellingen van chrome (Proxyinstellingen -> Lan settings) of er een proxy ingesteld staat. Zo ja, weghalen.

2. Check je DNS instellingen. Ga naar een CMD prompt en type "ipconfig/all", zoek in de lijst de twee IP adressen van DNS servers, en check of deze overeenkomen met de DNS gegevens van je internet provider. Bij twijfel kun je hier ook de DNS van OpenDNS instellen (208.67.222.222 en 208.67.220.220).

3. Controleer je hosts file. Door in het CMD scherm in te voeren: type \Windows\System32\drivers\etc\hosts In deze file zouden alleen wat regels met het commentaarteken ("#") moeten staan, en geen IP adressen en domeinnamen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Wat ook nog kan is dat je root certificaten verouderd zijn. Deze zijn nodig om HTTPS verbindingen op te zetten. Dit zou je met "Windows Update" moeten kunnen verhelpen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt! Juist de toevoeging is waarschijnlijk het hele punt. Ik heb een hele oude laptop met XP erop. Er zijn dus geen updates meer vanaf april 2014.. De rest van je tips heb ik doorgelopen en dat klopt allemaal.
Mocht je een tip hebben hoe ik kom aan een update o.i.d. dan hoor ik het graag!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=41084, maar die is ook al weer bijna een jaar oud.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie en de link! Als ik dat download kan ik klikken wat ik wil op het bestand 'Rootsupd' maar er gebeurt niks..
idee wat ik kan doen?