Hoe krijg ik mijn internet weer aan het werken na het resetten van mijn sitecom router?

Hallo

Ik heb reeds mijn router gereset. Ik drukte 30sec het resetknopje in en de lichten gingen uit en toen weer aan. Alles lijkt te werken behalve het internet op mijn computer. Als ik verbinding probeer te maken lukt het niet. Op de achterkant van m'n router staat dat na 15sec indrukken van de knop je hem in fabrieksinstellingen zet. Hoe krijg ik ik m'n internet weer werkende? Want ik kan ook niet inloggen op de site 192.168.0.1. Heb ik alles gebroken?

Dankje voor je hulp en sorry voor m'n slecht Nederlands. Ik heb dit haastig lopen typen op m'n telefoon.

Groetjes

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.7K
Amadea
9 jaar geleden
In zo'n geval ga ik via het Configuratiescherm naar Netwerkverbindingen, en laat controleren wat de Problemen met de verbinding zijn. Daarna krijg ik de mogelijkheid om de Netwerkadapter opnieuw in te stellen. Daarna werkt mijn systeem weer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb alles geprobeerd maar met Problemen Vaststellen enz. heeft helaas niets verholpen. Dankjewel voor je hulp.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zit je via een kabel of via wifi? Via een kabel is waarschijnlijk het enige dat nu nog werkt, je zult een nieuw wifi wachtwoord in moeten stellen. Als je op de computer een CMD scherm opent en "ipconfig" intikt, zie je het IP van de default gateway als het goed is, dat is meestal het juiste IP van je router. Open dat adres vervolgens in een browser om je router verder te kunnen configureren.

Antwoorden (1)

Dat Nederlands valt best wel mee, maar je schrijft veel te weinig over welke PC je hebt, welke software er op gebruikt wordt en waarom je denk dat je internet niet werkt en waarom het resetten van de router de oplossing zou zijn.
Ook niet duidelijk is of je draadloos of bedraad de verbinding wil maken.
Er is een hele keten voor nodig om internet "werkend" te hebben en de router is daar maar een van.
Een onderdeel dat velen over het hoofd zien is de knop op de PC of laptop om de wireless internetverbinding aan te zetten ... dus als je draadloos internet bedoelt kan dat de oplossing zijn. Die knop kan vele gedaantes hebben, maar er staat meestal een symbooltje bij zoals in de bijgevoegde afbeelding. Kijk anders in de handleiding van je PC/laptop.
Als dat het niet is, dus als die "aan" staat, kan je kijken (meestal) rechtsonder (als je tenminste Windows hebt) naar een symbooltje dat je netwerk aangeeft en meestal ook de sterkte door middel van balkjes in opklimmende hoogte (zie de andere afbeelding - zo ziet het er bij mij uit bij wireless); als je een bedrade aansluiting hebt is het een soort TV-tje met een stekker.
Als daar een rood kruis door staat heb je dus geen verbinding.
Ook als er geen rood kruis door staat kan de verbinding wel werken maar toch geen internet geven.
Ga dan met je rechter muisknop op dat symbooltje en kies of "troubleshooter" (zoiets als "problemen oplossen", ik ken de NL vertaling niet), of kies voor "Open Network and Sharing Center", zoiets als "Netwerk en .... Openen").
Als je voor Troubleshooter hebt gekozen gaat die voor je zoeken en kijken wat er aan de hand is.
Als je voor de andere gekozen hebt zie je een symbolische weergave van je netwerk met vrijwel zeker ergens een rood kruis. Klik op dat rode kruis en dan gaat diezelfde troubleshooter aan de gang.
Als je geluk hebt vindt de Troubleshooter de oorzaak en repareert die ook, als dat kan.
Als die internetschakelaar "uit" staat kan hij dat niet verhelpen, maar als bijv. je "wireless adapter" uit staat, niet "enabled" is, dan herstelt hij dat wel.
Misschien lukt het op deze manier; als dat niet gaat, geeft hij aan hoe je er uit kan komen. Meestal is dat een verwijzing naar een forum of zo ...
Als je geluk hebt, kan je terecht bij een remote helper van Microsoft of van de leverancier (of winkel!) van je PC/laptop. HP, bijvoorbeeld, heeft mij op die manier wel geholpen. Ook Norton heeft wel problemen op mijn laptop op die manier opgelost.
Ik hoop dat je hier wat mee kan ...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Strick geeft een duidelijk antwoordt, echter hij vergeet een zeer belangrijk onderwerp, n.l. de beveiliging. Als je de router/modem hebt gereset zal de beveiliging ook terug naar de fabrieks instelling zijn gegaan en zal dan overeen moeten komen (de code staat 9 van de 10 keer op het label onder op de router/modem). Wat betreft het inloggen op de router/modem is het na een febrieks reset alleen mogelijk via een kabel (directe) verbinding op b.v. LAN poort 1. Ik hoop dat je aan deze aanvulling wat hebt, succes. B.t.w. je zal toch wel een computer expert in de familie hebben?