Wat is dit witte blokje op het bureaublad van mijn pc?

het zit er al een tijdje maar ik heb nooit geweten wat het is. Ik zal een foto toevoegen om het te laten zien. Het is het witte blokje boven support.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Misschien een stomme vraag, maar is het niet gewoon een stukje van de bureaubladachtergrond? M.a.w. blijft het blokje staan als je een andere achtergrond neemt?

Zo niet, dan is het zo te zien een venstertje van een of ander op de achtergrond draaiend programma waar iets niet lekker in loopt. Er zijn een hoop manieren om erachter te komen wat dat is, maar de eenvoudigste lijkt me dit: als je je taakbeheer opent en naar tabje "processen" gaat, dan "processen van alle gebruikers weergeven" aanzetten als je dat ziet staan, en vervolgens een voor een alles beëindigt, zal zeer waarschijnlijk bij het afschieten van een bepaald proces ook het blokje verdwijnen. (Een hoop van die processen zijn niet (zo maar) te beëindigen maar dat geeft niet - de kans dat het een van die processen is, is wel aanwezig maar niet zo groot. Of het moet net je virusscanner zijn of zo.) Als je dan noteert bij welk proces dat blokje weg ging, kun je daarna je machine opnieuw starten en dan op de procesnaam googlen om te kijken wat het is. Of hier terugposten, misschien weet iemand het.

Als je weet wat het is ben je al een eind op weg. Als je dan de bijbehorende applicatie deïntalleert/opnieuw installeert heb je dikke kans dat het weer goed zit.

Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Nog een aanvullende tip voor wanneer je alle processen hebt afgesloten en het witte blokje (al ziet het er mij ook gewoon een onderdeel van de bureaubladachtergrond uit) nog steeds niet is verdwenen. Probeer het dan als volgt want soms is het gewoon te simpel om waar te zijn: klik op het blokje om het te selecteren en probeer het te sluiten met ALT+F4
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ha, ja, dat is ook een idee natuurlijk :) Maar als dat werkt weet je nog niet wat het probleem is/was... Ik persoonlijk zou trouwens au3info gebruiken, een tooltje dat bij meekomt bij de installatie van de software die je nodig hebt voor AutoItScript 3. (http://www.autoitscript.com/site/autoit/downloads/) Bedoeld om te zien wat je allemaal met een venster kunt in je autoit script, maar ook bijzonder nuttig voor dit soort troubleshooting. Maar als je daar handig genoeg mee bent hoef je wellicht deze vraag niet te stellen... :) Desalniettemin.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tja, geloof het of niet maar ik had onlangs ook 'last' van een klein venstertje zonder 'iets', geen inhoud, geen titelbalk, geen knoppen... Alle processen proberen sluiten maar het verdween niet. Afmelden en weer aanmelden maar het bleef tevoorschijn komen. Tot ik eerder toevallig met de ALT+F4 toetsen het venstertje heb weg gekregen. Het kwam daarna ook na het aanmelden gelukkig niet meer terug. Weten wat het probleem is/was is inderdaad altijd leuk. Maar als het al opgelost geraakt is het voor velen al heel veel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt gelijk, als het genoeg is is het genoeg. En ja ik heb ook wel van die venstertjes gehad maar bij mij bleven ze juist steeds komen. Was een update-venstertje van een of andere adobe update of zo. Toen ik die handmatig had geïnstalleerd was het weg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En het is geen 1 april, want anders zou iemand op een kopie van deze bureaubladafbeelding wel eens een wit blokje kunnen hebben getekend met bijv. paint en deze ingesteld hebben als achtergrond.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vandaar mijn eerste opmerking :)