hoe lang moet je wachten voordat je een voeding van een pc gaat vervangen I.v.m. reststroom?

heb geen zin in een optater..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waar heb je het over? Een voeding vervang je alleen als ie stuk is, of als ie niet voldoende stroom levert. Een optater heb ik nog nooit gehad, ook niet van 10 jaar oude PC's met even oude voedingen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
op het kastje van de voeding staat een waarschuwing voor hoge spanning,kan ik die veilig openen nadat de stekker eruit is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh nou snap ik je vraag pas. Ik dacht dat je een antwoord in jaren wilde. ipv minuten. Bijvoorbeeld: "na vijf jaar moet je altijd een voeding vervangen omdat hij dan meer dan X reststroom heeft opgebouwd". Als je de stekker eruit hebt kan je gewoon de PC-kast openen en de voeding loskoppelen en er uit schroeven. Als er schokgevaar is zou dat er ook zijn als je PC-kast aan zou raken. Zolang je niet met een mes in de voeding zelf gaat prikken kan er weinig gebeuren lijkt me. Ik zou wel even jezelf ontladen, bijvoorbeeld even de verwarming aanraken. Een statisch schokje van jou kan namelijk funest zijn voor sommige onderdelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oke,bedankt.doe dit weinig dus ben extra voorzichtig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
pc weer opgestart maar blijft hangen in power saving mode.wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voeding vervangen? Moederbord ontladen? BIOS gereset?

Het beste antwoord

0 seconden, d.w.z. als je de gehele voeding uit de pc haalt, kan je geen op donder krijgen. Als je de voeding zelf openmaak, dan is 30 seconden ruim voldoende.
Die opdonders waar je bang voor bent, deden zich vooral voor bij oude CRT (Buis)tv's, omdat hierin een hoogspannings circuit zit, dat ontlade niet zo snel.