Hoe voorkom je dat een computer steeds trager werkt naar mate hij ouder wordt?

Welke bestanden kan ik het beste verwijderen om hem sneller te laten werken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

het kan inderdaad via bovenstaande manieren. maar je kan er ook Linux opzetten, dit is sneller dan windows en het:

vertraagt nooit
loopt nooit vast
heeft geen virussen

Toegevoegd na 2 minuten:
installeer als eerst ccleaner.
installeer daarna pcbooster (werkt echt, is wel betaald)

start eerst ccleaner en laat die zijn ding doen
start daarna pcbooster en laat die zijn ding doen (heeft uiteindelijk wel een restart nodig)

lees dit ook even:

http://www.windows-help-central.com/windows-xp-sneller-maken.html

http://www.onlyliesbeth.nl/2008/01/tien-tips-om-uw-pc-sneller-te-maken/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel. Hier ga ik mee aan de slag!

Andere antwoorden (7)

De harde schijf loopt te vol en te gefragmenteerd...

Dus leegmaken en defragmenteren is een oplossing...

Een ander oorzaak is dat je meer en meer processen hebt lopen, veel meer dan in het begin, maar dat is niet op te lossen zo makkelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt de Temp mappen legen.
PC Defragmenteren
CCcleaner gebruiken voor het opschonen van je PC (gratis programma)
Prefetch map legen in de map C:windows
Of Format C: dan gooi je alles weg en kun je met een schone lei beginnen maar dat is wel heel drastisch.

Maar vooral niet teveel willen weggooien want dan wil het nog wel eens misgaan is mijn ervaring.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bij MSconfig kun je ook eens kijken wat je allemaal hebt draaien op de achtergrond. Waarschijnlijk kun je daar heel veel uitvinken.

Start>uitvoeren>msconfig>klik op ok>kijken bij opstarten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle onnodige bestanden ken je verwijdere die weinig of gebruik van maakt...
Of weet je wat je ook kan doen. Een backup maken van je belangrijke bestanden. En windows opnieuw installeren. Dan heb je weer een super snelle computer.
Succes.
O jah, je eventueel miss defragmanteren kunnen proberen. En 1 internet explorer gebruiken.. De rest gewoon weg doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oudere computers en steeds nieuwe programma's en allerlei updates:
dat gaat niet samen.
Om te beginnen dus opschonen die handel met de genoemde antwoorden
En ook: niet al die automatische updates accepteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om je computer in top vorm te houden kijk eens op
www.schoonepc.nl daar staan veel tips om je computer beter te laten draaien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Windows elke paar jaar opnieuw installeren doet echt wonderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb je ook als je je computer in top conditie houdt. Dus geregeld de HDD defragmenteert, onnodige bestanden weghaalt, enz, enz.

Dit komt ook omdat je steeds ongeduldiger wordt. Je wilt steeds meer, krijgt steeds meer een hekel dat je op bepaalde momenten moet wachten. Dat het opstarten bijvoorbeeld veel langer duurt, terwijl dit niet zo is.
Je wordt alleen meer gefrustreerd en daardoor ongeduldig.