Hoe ontgrendel ik mijn touchpad op mijn laptop?

Ik heb op een paar knopjes geklikt (niet zo handig ik weet het) en toen is mijn toetsenbord en muis vergrendeld. Nu is mijn toetsenbord weer ontgrendeld door mn laptop aan en uit te zetten maar mn muis is nog steeds vergrendeld. Ik gebruik de touchpad op mijn Acer Aspire laptop met windows 8. Hoe ontgrendel ik de touchpad? Ik gebruik nu mijn telefoon voor antwoorden maar heb niks kunnen vinden dat helpt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
12.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn computerkennis is niet erg bij de tijd maar vroeger was het de shiftknop inhouden

Antwoorden (3)

Er zijn verschillende types Acer Aspire. Welke toetsencombinatie gebruikt moet worden om het touchped te ver- en ontgrendelen, verschilt per type. In de handleiding staat welke toetsencombinatie geldt voor jouw type.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Door een van de functietoetsen met blauwe tekst erop te combineren met de FN-knop. Op mijn laptop is het de F3, maar dat verschilt per soort.

En anders kan je het ook voor elkaar krijgen door via het configuratiescherm naar de Muis te gaan en daar bij Apparaatinstellingen de Touchpad weer In te schakelen.

Toegevoegd na 45 minuten:
Zit er wellicht links naast de aan/uit-knop van jouw Acer Aspire een extra toets met daarop het plaatje van een vinger op een touchpad? Dan is de simpele oplossing om even op dát knopje te drukken.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is onmogelijk om naar de configuratiescherm te gaan zonder werkende muis.. En ik heb alle functie toetsen gecombineerd met de FN toets maar het helpt helaas niet..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Welk type Aspire heb je? Heb je een "losse muis" die je anders even in je laptop kunt prikken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb de laptop meerdere keren aan en uit gedaan, mn muis is weer terug gelukkig! Iedereen bedankt voor jullie hulp/moeite!
ik heb zelf een een acer aspire 7540 er zit een knop naast dat touchpad druk daar op en hij is ontgrendeld of je hebt met de toetsen geknoeid en je hebt hem kapot gekregen probeer in je de rij van F1 enz te kijken