Imac geeft voor 1 seconde paars scherm bij opstarten hoe kan dit?

Als ik mijn imac opstart dan verschijnt er in het opstart proces voor 1 seconde een paars scherm. Ik heb voor de rest geen problemen met mijn imac alleen ik vroeg mij af hoe dit kan en of het slecht is. zo ja dan zou ik graag willen weten wat ik er aan kan doen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk heeft het te maken met een kapotte grafische kaart of een kapot scherm.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik had het zelfde probleem met mijn imac, maar is nu opgelost .dit zijn de instructies
1.zet imac uit
2.zoek de volgende toetsen op het toetsenbord:Commend {CMD} en P en R .je moet deze toets te gelijken tijd intoetsen bij stap 4.
3.houd de toetsen cmd en p,r te gelijken tijd ingedrukt houden voordat het grijze scherm verschijnt.
4.houd de tooetsen ingedrukt houden tot dat de computer op nieuw start en laat daarna de toetsen los.

bij mij heeft het gewerkt bij het op starten heb ik geen paarse scherm meer , hoop dat het lukt hoor graag van je als het gelukt is .