Wat is de definitie van een "feature set" ?

feature set komt in de reviews op tweakers vaak langs (tussen de 0 en 5 sterren) ik dacht te kunnen opmaken dat het iets betekent als totaalpakket.

alleen kwam ik deze term ook tegen bij los werkgeheugen wat slechts 1 component is.

wat betekent feature set in deze context?

ik kwam via google namelijk niet bij een duidelijke defenitie uit.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

De set mogelijkheden en functies die een apparaat heeft. Bij een geheugenreep kan ik niet zo veel mogelijkheden bedenken behalve overklokbaarheid, maar wellicht wordt er testsoftware oid meegeleverd of een vorm van koeling. Waarschijnlijk is het een standaard beoordeling die altijd gegeven wordt en dus niet altijd voor elk apparaat geschikt is om in de review mee te nemen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Eigenschap is eigenlijk nog een betere vertaling. Dus snelheid, grootte e.d. zijn daar ook bij inbegrepen.

Toegevoegd na 16 uur:
Een laag cijfer voor de feauture set betekent dat je ontevreden bent over het aantal of type feautures gegeven, niet over de kwaliteit van de features op zich.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Het viel me op omdat ik een pc aan het samenstellen ben en ik op zoek naar 16 gb Geheugen (PC3-19200 (DDR3-2400) ) Het populairste model scoort het minst op feature set (overklokbaarheid word apart beoordeeld) http://tweakers.net/pricewatch/309527/g-punt-skill-f3-2400c10d-16gtx/reviews/ Maar als de algemene beoordeling goed is (voor de enkele functie die het heeft) lijkt het vreemd om alle functies bij elkaar als net voldoende te beoordelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je een laag cijfer geeft voor de feauture set betekent het dat je ontevreden bent met het aantal feautures of het soort features wat er op zit (en dus het gemis aan andere). Je geeft geen cijfer voor kwaliteit van de feautures op zich. Althans dat is volgens mij het idee. Maar het kan heel goed dat mensen dit niet zo begrijpen. Zo zou ik een TV met hele goede beeldkwaliteit en zeg zonder Smart TV functies en mediaplayer functies en bijbehorende USB aansluiting als enorm goed waarderen, maar de feature set als laag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nogmaals voor geheugen is de beoordeling featureset niet echt op zijn plaats. Zoiets geldt veel beter voor moederborden en videokaarten die kunnen onderscheid maken in het aantal aansluitingen en mogelijkheden die je hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
T is de G skill geworden, aangezien ik ik een basic gebruiker ben neem ik aan dat dit model wel goed genoeg zal zijn. Bedankt voor je uitleg