Hoe kan het dat de ingebouwde webcam van mijn acer travelmate het soms niet doet?

Dan staat er op skype dat de camera niet gevonden kan worden maar bij instellingen kan ik hem ook niet vinden maar als ik opnieuw opstart doet hij het wel weer even. Hoe kan dit en wat kan ik er tegen doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zijn de drivers van je cam wel up2date?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja

Antwoorden (1)

Ik zou eerst controleren of de nieuwste drivers zijn geinstalleerd. Hou er ook rekening mee dat bij sommige laptops de webcam fisiek aangezet moet worden met een knopje, al zie je dat zelden meer.

Als de nieuwste drivers zijn geinstalleerd en de webcam doet het dan nog steeds af en toe niet dan kan dit ook te maken hebben met een conflict met een ander hardware device van de laptop. Dit kan je vinden door deze aanwijzingen op te volgen: http://support.microsoft.com/kb/133240/nl

Als het dan nog steeds niet werkt dan zou ik terug gaan naar de winkel waar de laptop is gekocht. Het zou kunnen dat deze defect is. succes!