hoeveel kan een grafische kaart overklokken?

Mijn grafische kaart is een MSI R7 250.
er zit een programma bij die MSI After burner heet. daar kan ik ventilator snelheid wijzigen en al die andere dingen. Ik heb er nog niks mee gedaan omdat ik bang ben dat ie straks kapot gaat. Weet iemand raad?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het voordeel van een grafische kaart is dat je hem softwarematig altijd kan overklokken tot het maximum toelaatbare. Het wordt anders indien je de computerkast handmatig gaat open schroeven en dan manueel gaat overklokken door de spanning te verhogen. Zolang het software-matig gebeurd hoef je nooit zorgen te maken. Het is zelfs zo dat als de processor te heet wordt de computer zichzelf uitschakelt en de computer opnieuw opstart indien deze te heet wordt. Dus mijn advies is..gewoon uitproberen, en je zal hem met software-matig overklokken nooit kunnen beschadigen normaal gesproken.

Het beste antwoord

beste is dat je het overklok schuivertje per 100mhz a 500 mhz per keer verhoogd en dan een stress test laat lopen van furmark. programma wijst zichzelf uit (als je er iets van kent) indien je er niets van kent zou ik er niet aan beginnen.

dingen waar je op moet letten als je het toch gaat proberen:

als je de furmark test laat lopen, kijk goed naar de warmte van je grafische kaart (liefst niet boven 90 graden)

zoals hierboven al vermeld, per 100 a 500 max mhz verhogen per test.

hoe dan ook, het is iets wat je zelf moet uitzoeken door heel veel te testen, veel stresstesten laten lopen meerdere keren etc.

dit is mijn kennis hierover.

in link vind je downloadpagina van furmark.

veel geluk en is op je eigen risico!