In wie zijn nieuwsoverzicht komen de niet geacepteerde facebook tags?

Ik ben met mijn moeder en kennis bevriend op facebook. Mijn moeder en die kennis zijn niet bevriend op facebook.
Mijn kennis heeft mij in een bericht getagged, wat mijn moeder niet mag zien/weten.
Ik heb via privacy instellingen deze tag niet toegelaten op mijn facebook pagina. Daarna heeft mijn kennis zijn status met mij erin verwijderd.
Maar nu kreeg ik een bericht met: Vergeet niet dat berichten die je zelf van je tijdlijn verbergt, nog wel in het nieuwsoverzicht en op andere plaatsen op Facebook te zien kunnen zijn.
Komt dit in mijn moeders nieuwsoverzicht??? Zo nee,
Ik heb hierna ook gelijk mijn fb gedeactiveerd. Ik ben van plan om hem weer te activeren na 1-2 dagen.
Of komt het dan alsnog op haar nieuwsoverzicht??
Zo ja, hoe kan ik dit veranderen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het bericht met de bewuste tag komt langs in het nieuwsovezicht van de mensen waarvan jouw kennis heeft gezegd dat ze die mogen zien. Wie dat precies zijn moet je aan je kennis vragen.

Standaard staat het op alleen vrienden, als je moeder en die kennis geen vrienden zijn kan je moeder het niet zien.

Maar heeft je kennis het op openbaar staan, dan kan iedereen het zien die op zijn/haar profielpagina kijkt (het komt dan niet in het nieuwsoverzicht langs.

Als er naast jou iemand anders in die foto is getagd (die wel de tags accepteerd), en die persoon is vrienden met je moeder, dan kan je moeder dit wel zien.
Maar als het bericht door je kennis verwijderd is, dan is dit door niemand meer te zien. Het is dan alleen gezien door de mensen die het bericht bekeken hebben voor het verwijderen.
Ritsuka