Hoeveel QR-code mogelijkheden zijn er?

Ik vroeg het me ineens af na het zien van zo'n QR-code...
Volgens mij zijn het er bijna oneindig veel, of niet?

Alvast bedankt!=)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
19.5K
Reddie
10 jaar geleden
Meer dan 10 duizenden, maar zeker niet oneindig.
Het is een heel precies getal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar dat aantal gaat nooit bereikt worden, neem ik aan?

Het beste antwoord

Volgens de officiële website van de QR-code is het mogelijk om 7,089 numerieke getallen op te nemen.
Dat betekent dat er 10^7,089 mogelijkheden zijn. Je hebt een hele mooie rekenmachine nodig om dit getal uit te rekenen.
escape
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Sinds wanneer is 177*177 = 4296??? Zelfs al zou dat zo zijn, dan is om preciezer te zijn, 10^(4296*LOG(2)) dus 10^1293. Dus een 1 met 1293 nullen. Nog steeds heel veel!
Reddie is uitgegaan van 65*65 blokjes? Of snap ik de gedachte achter de QR-code niet?

Andere antwoorden (2)

De grootste standaard QR-code (40-l)
meet 177 bij 177 blokjes en kan 4.296 alfanumerieke of 7.089 numerieke waarden bevatten. Gaan we uit van de numerieke waarden dan zijn dat dus
10^7089 verschillende QR-codes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
177 bij 177 blokjes is 4.296 blokjes, die elk wit of zwart kunnen zijn. Voor elk blokje dus 2 mogelijkheden.
Dat is voor 4.296 blokjes 2^4.296 (en niet 10^4.296).
2^4.296 is ongeveer 10^1432. Een één met 1432 nullen. Dat getal past nog in dit antwoordvak, maar ik ga het niet uitschrijven.