mijn router zend geen signaal uit, hoe kan dit? linksys WRT150N v1.1

sinds kort heb ik een software update gedaan voor mijn router
(linksys WRT150N v1.1)
dit is de update die ik heb uitgevoerd DD-WRT v24-sp2 (08/07/10) micro
na de update zenden me router geen internet/signaal meer uit.
terwijl als ik me pc/ps3 met kabel aan router verbind doet hij het gewoon.
heeft iemand ideeën hoe ik dit kan oplossen?
heb wat foto's bijgevoegd om het wat te verduidelijken.
hopelijk kunnen jullie me helpen!
http://prntscr.com/37wa07

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Je netwerk Configuration moet op 'unbridged' staan als dit je enige wireless router in het netwerk. Ik zou ook het SSID zo simpel mogelijk houden (A-Z 0-9) er zit nu een accent (') in. En het is mogelijk gezien je wireless channel op 'auto' staan deze misschien nu op 12 of 13 zit, en niet elke draadloze klant kunnen die kanalen ontvangen( tot 11 max.) Zet 'm voor het troubleshooten even vast op 1

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zie dat je een uptime hebt van 11 dagen, als je dit sinds kort gedaan hebt, is de router na de update wel even ge-reboot?!?!?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb hem op unbridged gezet, ook het SSID in iets simpeler veranderd. de enige optie bij wirless channel is auto er is geen andere optie mogelijk.
heb ook meerdere malen de router naar fabrieksinstellingen gezet maar niks heeft tot nu toe geholpen....
wat moet ik verder bij unbridged invullen?
http://prntscr.com/37wu0l <-- zie foto
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Okay, bridged is in de linksys context de brug van WLAN naar LAN en niet van WLAN naar een ander WLAN zoals bij andere routers(Fritz bijvoorbeeld), deze hoort in jouw configuratie toch op unbridged te staan, dat je van auto geen ander kanaal kunt kiezen is wel een beetje raar... Terug naar de vorige FW? Of anders OpenWRT gebruiken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb niet zo heel veel verstand van routers en modem's etc.
het kan ook zijn dat deze router gewoon kapot is....
hij is ook al redelijk oud dusja.
zou je het misschien in 'jip en janneke' taal kunnen uitleggen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lees anders dit verhaal even, deze meneer had z'n router gebricked en kreeg 'm met een compatible FW van een ander model weer aan de praat, misschien boot je router wel, maar start niet goed door, je moet kanalen kunnen kiezen: https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=46620
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
door dit is me probleem opgelost!!

Andere antwoorden (3)

Je ziet duidelijk staan: Radio is off.
Je Wifi staat uit. Ga door de tabjes heen en zoek de instelling om Wifi weer aan te zetten. Er moet staan: Radio is on.
escape
10 jaar geleden
Het is erg onduidelijk te zien, maar volgens mij staat op de tweede screenshot radio op off bij het vakje wireless. Dit betekent dat er geen wireless signaal wordt uitgezonden.

Probeer dit eens op aan te zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens de router status is de radiofunctie uitgeschakeld (radio is off) en daardoor is er geen kanaal gekozen (Channel unknown).

De router staat dus in LAN mode en daardoor zal alleen de bekabelde aansluiting werken en niet het draadloze Wifi gedeelte.

Je zal dus in het configuratiegedeelte de Wifi 'AAN' moeten zetten waardoor dan ook de optie om handmatig een kanaal te kiezen wordt getoond of over te schakelen naar 'Manual' i.p.v. 'Auto'.

Dat de Wifi niet automatisch ingeschakeld is, is logisch. Soms is het onwenselijk om de Wifi in bedrijf te hebben en dan is het een logische optie om dit UIT te kunnen zetten.
Waarschijnlijk is met de software update in de standaard configuratie de optie Wifi op UIT gezet en moet de gebruiker dit zelf op AAN zetten.