Waar vind ik een goedkoop abonement voor mijn gsm?

ik wil een gsm-abonnement waar ik mobiel internet heb en ongeveer 1000 sms'jes heb. Maar wat is de minimumprijs voor zo'n abonnement. Zou je in je antwoord ook de webadres willen plaatsen. Liefst een Vlaamse provider.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Waarom in godsnaam 1000 sms'en? Dat krijg je toch nooit op?

Soit, het goedkoopste abonnement is natuurlijk dat waar je geen vast bedrag hoeft te betalen. Dan ga je er ook op letten, minder verbruiken en alleen dat verbruik betalen.

Wil je echter (minstens) 1000 sms'en per maand dan zit je bij alle providers bij de goedkopere abonnementen van €15 per maand.

Ik zou dan voor Mobistar dolfijn 15 of voor Telenet King gaan. Die bieden voor dat bedrag het grootste datavolume, beide 150 belminuten per maand en onbeperkte sms'en (mobistar) versus 10.000 sms'en per maand (telenet). De slimste keuze is telenet. Die hebben de goedkoopste tarieven (voor wanneer je je bundel overschrijdt). Base heeft een gelijkaardige bundel maar heeft ook duurdere tarieven en mijn laatste persoonlijke ervaringen met Base zijn niet bepaald positief (plots geen mobiel internet meer maar het werd wel gefactureerd! En dan nummer geblokkeerd omdat ik weigerde te betalen wat ik niet van hen kreeg!).

Let wel als je €15 per maand betaald is dat al minstens €180 per jaar! Niets belet je van buiten je bundel te gaan dus een gsm-kost van meer dan €200 per jaar is al realistischer. Bestudeer daarom je verbruik eerst nog eens grondig! Het is niet altijd interessant om je bundel zo te kiezen dat je er steeds binnen blijft. Ik deed dat vroeger ook en dat koste me €240 per jaar! Nu heb ik een abonnement van €0 en betaal ik alles aan het goedkope tarief van Telenet. Resultaat: slechts zo'n €120 per jaar of gemiddeld €10 per maand. Zelfs al zou ik een abonnement nemen van €10 per maand ben ik nog duurder af omdat ik er nooit zeker onder kan blijven. En geen enkel abonnement met bundel is dan nog goedkoop genoeg om financieel interessant te zijn voor mij.

Ik wil maar zeggen: zoek het goed uit en bespaar vele €'s! Neem alle gsm-facturen van het afgelopen jaar er eens bij en ga aan de slag met excel (waarschijnlijk kom je dan tot de conclusie dat een abonnement met minstens 1000 sms'en e.d. helemaal niet zo interessant voor je is) en de diverse tarieven van de verschillende providers. Maar zoals ik al zei, telenet is waarschijnlijk het interessantst. Zij hebben namelijk al jaar en dag de goedkoopste tarieven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hollandsnieuwe heeft nu een actie 550 mb internet of minuten + 1000 smsjes 11 euro en aansluitkosten eenmalig 10 euro of ga even langs bij phone house of Belcompany