Hoe kom ik af van de ongewenste reclame op mijn imac?

Hallo,

Ik heb wat dingen gedownload en nu heb ik last van ongewenste reclame zoals op de afbeelding. Het is geen extensie van Safari, want die lijst is leeg.

Toegevoegd na 17 uur:
Vermoedelijk komen de advertenties van ilivid, maar ik kan helaas nog nergens vinden hoe ik het kan verwijderen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
capthavoc
10 jaar geleden
Heb je een time machine ingesteld ? zet hem dan een dag terug ?
kan je misschien de herkomst van deze adds vaststellen ?
lastig met mac is op dit moment dat er maar weinig cleaner of tooltjes zijn die dit kunnen dus zul je vaak handmatig dingen moeten verwijderen.
en tja dat is best pittig als je niet de naam van dit proggie weet
ik weet niet wat je gedownload hebt maar daar zou je het moeten zoeken. doe desnoods alsof je dat programma dat je wilde
opnieuw wilt installeren en kijk dan even beter waar je toestemming voor hebt gegeven
Soms staat er een naam bij of je ziet welke files worden geinstalleerd. op die manier kan je wellicht uitzoeken hoe het zit
gebruik je uitsluiten safari of ook google chrome o.i.d ?
is het daar hetzelfde ? http://www.reedcorner.net/ Is op dit moment de enige bron die soms wat info kan verschaffen op dit gebied.
al is het vrij summier
hopelijk lukt het je. want voor apple lijkt de storm nu te komen
SimonV
10 jaar geleden
Misschien sprake van malware? http://support.apple.com/kb/ht5246
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is malware dat je vaak oploopt als je van een "vage" site iets download. capthavoc, daar hoef je geen vaak geen toestemming voor te geven hoor, dat krijg je er gewoon " gratis" bij. Vooral bij illegaal software downloaden en bepaalde sites waar veel mensen gebruik van maken. De laatste opmerking vind ik vrij overbodig want dit geldt voor ieder OS als je er niet goed mee om gaat.

Het beste antwoord

je kan het beste een anti-sorftware downloaden. ik gebruik avast-antivirus en die werkt best wel fijn. en die dingen komen ook alleen als je zelf heb ingesteld bij het downloaden van dat programma. dus niet alleen maar op bevestig drukken. ook nog ff kijken wat er staat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

probeer eens een ad block extensie voor jouw browser te vinden, op onderstaande link vind je wat meer info
http://nl.wikipedia.org/wiki/AdBlock_(extensie)

Toegevoegd na 17 uur:
Wat je kunt proberen is zo'n advertentie te openen en dan ergens op een verborgen nauwelijks te vinden plekje zal er ergens in nauwelijks leesbaar kleine lettertjes ergens iets staan over uitschrijven voor deze advertenties. Hier kun je je dan afmelden en zul je van deze advertenties geen last meer hebben maar misschien nog wel van andere maar het is het proberen waard
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kan een goede oplossing zijn. Bij mij werkt dit in ieder prima.
een SPAMblocker downloaden, zo komen er geen advertentie's en vervelende reclames op je mac