hoe kan ik twee beeldschermen aansluiten? Allebei hebben VGA aansluiting.

Graag wil ik 2 beeldschermen met vga aansluiten op 1 pc. ik heb een dell 3847-desktop gekocht. Deze heeft een videokaart en 2 mogelijkheden om vga aan te sluiten. Alleen als ik mijn beide beeldschermen aansluit doet er maar 1 het. ook als ik ze afzonderlijk aansluit doet alleen de onderste aansluiting het. Ligt dit aan mijn net nieuwe pc of doe ik iets niet goed?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ik vermoed dat er 2 videokaarten in het systeem zitten. Onboard (als chip op je moederbord) en een losse kaart. 1 van beide zal in de bios uitgezet zijn. Daarom doet maar 1 aansluiting het.
En volgens mij, kan dit ook niet anders.

Met een VGA splitten kan je beide beeldschermen aansluiten:
http://www.kabeldirect.nl/vga-splitter-adapter-1-pc-2-monitoren.html

Ik kan op deze afbeelding niet goed zien wat voor poorten er verder nog op je videokaart zitten:
ftp://ftp.dell.com/Manuals/all-products-Infodev/esuprt_desktop/esuprt_inspiron_desktop/inspiron-3847-desktop_Reference%20Guide_en-us.pdf

Maar het lijkt op HDMI, dus volgens mij zou het ook zonder die splitter kunnen. Maar dan 1 beeldscherm op HDMI en 1 op VGA.

De rest moet je dan instellen bij je grafische software.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij HDMI (of DVI, als je die optie hebt) moet je natuurlijk wel een monitor hebben die dat ondersteunt.

Of een DVI naar VGA adapter
http://computershopleerdam.nl/images/gembird%20dvi-to-vga-adapter.jpg
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gelukt! heel simpel via een hdmi-kabeltje idd. Bedankt!