Het kan wel, maar het lijkt me zeker niet verstandig. Inderdaad, zoals de reactie hiervoor al zei, Wikipedia of Instagram zijn eigenlijk helemaal geen betrouwbare bronnen. Iedereen kan hier dingen op plaatsen of aanpassen. Dit is juist wat het een onbetrouwbare bron maakt. Zo heb ik het in ieder geval geleerd op school ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, je kan instagram niet als bron gebruiken in je literatuurlijst. Het zou eventueel wel kunnen als het een account betreft van een gerenomeerd bedrijf/instelling/uitgever/deskundige. Ook wikipedia zal niet worden geaccepteerd omdat iedereen hier stukjes kan toevoegen zonder dat je "deskundige" hoeft te zijn.

In je werk kan en moet je dus eigenlijk alleen de informatie gebruiken wat door een deskundige is geschreven. (Wat je in een boek leest; of een artikel in een krant)

Je kan natuurlijk wel een foto hiervan gebruiken, maar de vraag is dan of die foto ook echt daadwerkelijk is gemaakt waar de auteur zegt dat hij is gemaakt.