Slecht geluid via hoofdtelefoon (laptop), oplossing?

Als ik gewoon via de speakers muziek luister heb ik nergens last van, maar zodra ik de hoofdtelefoon aansluit (jack plug) hoor ik alleen "achtergrondmuziek". Druk ik de jack plug vervolgens in een bepaalde richting of druk hem stevig in de laptop (en houd hem vast) dan is de muziek weer te horen zoals deze moet zijn.

Nu is mijn vraag: wat moet ik doen om weer als vanouds muziek te kunnen luisteren (via hoofdtelefoon, zonder stevig vast te houden)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

In dit geval is de kans groot dat de hoofdtelefoon in de laptop stuk is, waarschijnlijk iets te ruim is geworden door het in- en uitschuiven, hierdoor maakt het niet goed contact meer. Behalve idd bij constant aandrukken en dat is geen doen.

Dit contact repareren is wat lastig, een goedkoop alternatief is een 'plugje kopen die je in een usb-poort kan doen, waarvan aan de andere kant een hoofdtelefoonaansluiting ziet.

Zo heb je weer een nieuwe aansluiting voor je hoofdtelefoon.

Toegevoegd na 1 minuut:
'hoofdtelefoon' in de eerste zin moet 'hoofdtelefoonaansluiting' zijn. ;-)

Toegevoegd na 11 minuten:
Zoals deze bijvoorbeeld: http://sossolutions.nl/product.php?id_product=9324531
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De eerste toevoeging was niet echt nodig volgens mij, het kan ook gewoon de headphone jack zijn die kapot is :) toch een plusje!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt! :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad VKAAM, dat zou ook kunnen, maar mijn ervaring is dat het probleem vaak het component in de laptop is. Bedankt iig. OldDesign; graag gedaan! :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier nog wat alternatieven van o.a. mainstream merken als creative en asus: http://tweakers.net/categorie/53/geluidskaarten/producten/#filter:q1bKL0pJLXLLTM1JUbJSKijKzCpW0oEIBucXlQDFEouTgSJAmeRU38w8JSsDHaXigtRkt8ycktSiYiWraiUTA2MQVZaYo2QVrWRpbKgUW1tbCwA De interne jack zelf kan je ook makkelijk laten vervangen. Zijn genoeg bedrijven die dat maar al te graag vervangen voor ongeveer 5 tientjes.. (€1,- jack / €49,- arbeid) Dit is met name aan te raden als je niet zo'n stomme uitstekende usb stick aan je laptop wilt hebben. Gr. speurders84