Wat gebeurt er met gebruikte retour gestuurde artikelen?

Onlangs heb ik een gebruikte elektrische tandenborstel retour gestuurd naar bol.com en het bedrag teruggestort gekregen op mijn rekening. Goede service, maar ik ben benieuwd wat er gebeurt met dit soort artikelen die terugkomen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Die worden terug gestuurd naar de leverancier, van de winkel, welke ze terugsturen naar de fabrikant, of controleren en weer netjes verpakken voor de volgende klant. Bij een elektrische tandenborstel zal de tandenborstel niet meer verkocht worden, maar een spijkerbroek, tenzij deze stuk is, wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb in het verleden gewerkt voor een groot bedrijf zoals bol.com. Bij dat bedrijf waren ze in het bezit van allerlei orginele dozen en ander inpakmateriaal. Bij retourzendingen werd een en ander nagezien en opnieuw verpakt en als nieuw verkocht. Er worden bij dit soort bedrijven soms meer dan 10% retour gezonden. Denk maar eens aan TV's bij een EK of WK.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Soms wordt het weg gegooid en soms er nog restwaarde in zit, dan wordt het na gekeken door een expert en volgens instructies van de fabrikant opnieuw verpakt en opnieuw verkocht.

Het ligt aan de reden van terug sturen of het nog als nieuw verkocht mag worden. Ook is het mogelijk dat ze het niet meer als nieuw mogen verkopen, maar wel als tweede hands.

De gebruikte zetstukjes mogen nooit meer verkocht worden, maar de rest wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het leuke is dat een groot aantal van deze "nieuwe" producten op verkoopsites opnieuw worden aangeboden, coolblue doet dit bijvoorbeeld via marktplaats. leuk om eens te kijken en goedkoop aan een nieuw product te komen.