Wat is de unicode voor het plus teken?

Ik ben op zoek naar de unicode voor het plus (+) teken, maar dan verkleind en verhoogd (dus als een machtsteken -> ²) voor gebruik in een wiskundige formule. Wie weet raad?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
SimonV
10 jaar geleden
Unicode superscript plus is: HTML Entity (decimal) ⁺
HTML Entity (hex) ⁺
UTF-8 (hex) 0xE2 0x81 0xBA (e281ba)
UTF-8 (binary) 11100010:10000001:10111010
UTF-16 (hex) 0x207A (207a)
UTF-16 (decimal) 8.314
UTF-32 (hex) 0x0000207A (207a)
UTF-32 (decimal) 8.314
C/C++/Java source code "\u207A"
Python source code u"\u207A" http://www.fileformat.info/info/unicode/char/207a/index.htm Ik weet niet of je hier wat mee kunt...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt SimonV!

Het beste antwoord

ALT + 043 (ALT dus ingedrukt houden) is het gewone ASCII teken. Niet verhoogd.
http://www.asciitable.com/

In mijn jaren ben ik nog nooit sub- of superscript binnen ascii tegen gekomen en concludeer daar eigenlijk uit dat het ook niet mogelijk is. Daarvoor wordt vaak het dakje ^ gebruikt (x^2 voor x-kwadraat).

In veel tekstverwerkers (zoals Word) kan je het gewone teken gebruiken en dat als Superscript zetten waardoor het als "machtsteken" weer gegeven wordt.
In Word is dit met sneltoetsen CTRL-SHIFT-+ (Dus control, shift en de plus) gedaan.
Thecis
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thecis, bedankt voor uw antwoord. Werkt perfect!
gvrox
10 jaar geleden
Thecis, daarom wordt ook gevraagd naar unicode en niet naar ascii
Thecis
10 jaar geleden
unicode beschijft veel meer verschillende tekens, maar ook daar ben ik nog nooit het superscript tegen gekomen. wat er op lijkt "°" (het graden teken) is echt een ander teken dan een 0 (nul) in superscript. Het plus teken in superscript komt ook un Unicode niet voor (mocht je het tegen komen, laat het weten, heb ik ook weer wat geleerd :-) Suver, mocht je deze optie vaak gebruiken, kan je de Ribbon van Word ook aanpassen zodat je het icoontje altijd bij de hand hebt.
SimonV
10 jaar geleden
Zie mijn reactie bij Suver over Unicode superscript plus-teken.

Andere antwoorden (1)

Doet dit wat je in gedachten hebt?

H+

Of gaat de vraag niet over html?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, het gaat niet over HTML. Gewoon over Word.