Hoe maak ik een online film streaming site?

Zoals de titel al zegt, ik ben van plan om een online film streaming site te maken, zoals NetFlix dus. Ik heb qua website building al iets in gedachten en dat moet dus goedkomen.

Enige probleem waar ik tegen stoot; heb ik een licensie of dergelijke nodig om online films te mogen laten zien? En hoe kom ik aan die films?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
Met die laatste twee vragen heb je het eigenlijke probleem te pakken: uiteraard heb je de rechten nodig om films te mogen streamen en dat zal behoorlijk duur zijn (maar dan krijg je wel het filmbestand erbij :) . Verder zullen de filmmaatschappijen nog eisen stellen wat betreft security; de film zal beschermd moeten worden met iets van DRM zodat jouw gebruikers niet zomaar de film opnieuw kunnen verspreiden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om dat in 1 antwoord uit te leggen kan niet,
ik kan je wel een link geven naar een tutorial op een website die waarschijnlijk uitlegt wat jij wilt weten.
de link is: http://www.ultimatedesignertoolkit.com/tutorials/create-a-movie-video-streaming-website/

Antwoorden (1)

Je hebt hier zeker licenties voor nodig, sterker nog, die films die je wilt moeten worden aangeleverd door de distributeur van de film. Bijvoorbeeld Warner Bros. Als je hen kan overtuigen voor een film dan zou je kunnen starten. Maar dit moet allemaal voor elke film apart