Hoe hou ik mijn laptop "warm" bij lage temperaturen?

Ik ga dit weekend naar mijn thuisstad in Rusland en de reis erheen duurt 2 dagen. Ik moet mijn laptop meenemen maar gezien het feit dat het daar -25 is, ben ik bang dat er vanwege die temperaturen iets mee gebeurd. Iemand tips over hoe ik hem het beste kan vervoeren bij lage temperaturen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe kouder een laptop, hoe beter. Maar voor de accu zijn temperaturen onder de -10 graden Celsius niet bevorderlijk. Een laptop gaat hoe kouder, hoe langer mee. Behalve de accu dus, helaas...

Antwoorden (1)

Nadat de laptop in extreem lage temperatuur is geweest moet je de laptop eerst weer kamertemperatuur laten worden, schakel de laptop niet aan! (onderdelen kunnen beschadigt raken) Een paar minuten is niet voldoende. Om er zeker van te zijn dat de laptop "geacclimatiseerd" is ,raad ik je aan om hem een uur in kamertemperatuur op te warmen. Versnel dit proces niet door hem bijvoorbeeld op de verwarming te leggen.

Ik hoop dat dit heeft geholpen. :)
Veel plezier in Rusland.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ah, dankjewel. Hij zou dus van de temperatuur zelf niet kapot moeten gaan neem ik aan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat hij -25 kan hebben, maar weet dat niet zeker. Heb ergens eens een keer gelezen dat hij pas bij -40 bevriest, maar "van horen zeggen liegt men veel".
Wel zou ik langer dan een uur wachten met aanzetten. Condens is een moordenaar!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus het komt erop neer dat er door de kou condens er binnen in ontstaat, en door hem voor een paar uur met rust te laten, verdampt dat condens weer en kan hij gewoon worden gebruikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@viridiflavus
Maar daar waar anna haar laptop aanzet is het géén -25 en zou de lucht wel eens juist vochtig kunnen zijn. (Niet overmatig ventileren, want het is hartstikke koud buiten!)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een uur wachten, als 't ding zelf inderdaad -25 is, is zeker niet genoeg. Ik denk eerder aan een halve dag. Als je de laptop bij je houdt en jij zit gewoon in een verwarmde ruimte, dan hoef je niks bijzonders te doen en mag hij meteen aan. Moet je laptop in een onverwarmde bagageruimte (trein, vliegtuig, auto) o.i.d., langer dan een uur of zo, dan moet je op gaan passen.