Wat is een switch voor klikaanklikuit?

Ik heb een klikaanklikuit systeem, de ICS-1000.

In het scherm staat TIME NOT SET en niets werkt. Nu heb ik op de site gekeken van de fabrikant en die zeggen dat er een switch tussen de router en de ICS-1000 module moet zitten.

Dit staat er op de site:

Bij de meeste routers krijgt de ICS-1000 automatisch een IP adres toegewezen dat binnen het IP bereik van de router past. Bij een sommige routers wordt dit automatische proces niet geactiveerd, waardoor de ICS-1000 vaak buiten het bereik van de router valt. Om dit probleem op te lossen zou ik u adviseren om een switch tussen uw router en uw ICS-1000 te plaatsen. Deze switch zorgt er dan vervolgens voor dat de ICS-1000 wel binnen het bereik van uw router past, waardoor de verbinding naar behoren zal functioneren. Dit kunt u zien aan de datum en tijd die in het display van uw ICS-1000 komen te staan.

Wat is dat? Kan ik dat gewoon bij de mediamarkt kopen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bamibal
10 jaar geleden
Voordat je dat doet, zou ik eerst kijken of dat wel echt nodig is. Heb je DHCP aan staan in je router? En kun je in je router zien dat je ICS een ip-adres gekregen heeft?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de tip. Ik ga dit eens proberen!

Antwoorden (1)

Bedoeld wordt een ethernet switch. Dat is een kastje (met weer een eigen voeding) waarop meerder ethernet kabels aangesloten kunnen worden, die dan een netwerk vormen. Moderne routers hebben dit meestal al voor 4 apparaten ingebouwd.

Ik vind dit wel een paardenmiddel, beter zou iemand die netwerkkennis heeft de IP-instellingen van Router en ICS1000 op elkaar kunnen afstemmen, dat zou geen probleem moeten zijn.