Waarom krijg ik een foutmelding als ik op F9 toets van recovery bij het opstarten?

Ik heb een Asus laptop. Als ik mijn laptop opstart en ik druk op F9 voor recovery. Krijg ik een blauw scherm met een foutcode. Kan ik dit oplossen?
Kan ik mijn recovery weer terug vinden of is die helemaal weg :S

Deze code krijg ik dan: 0xc0000225 winload.efi
Hopelijk dat iemand hierbij kan helpen!

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Je hebt kennelijk te maken met een wijziging in het MBR (MasterBootRecord) van de betreffende partitie waarop de Recovery map is opgeslagen.
Dat kan gebeuren als de je partitie ook voor andere zaken bent gaan gebruiken, dus er programma's hebt opgezet die daar beslist niet thuis horen.
De Recovery partitie hoort ten allen tijde verder leeg te blijven en alleen gebruikt te worden voor het doel waarvoor die is ingesteld: Herstel van de computer!

De code 0x0000225 winload.efi zegt eigenlijk dat de file winload.exe niet bestaat of beschadigt is waardoor het booten vanaf de recovery partitie niet gaat.

Ik hoop dat je Engels een beetje redelijk is en dat je de volgende oplossing kunt volgen want dat is de enige manier om de Recovery partitie weer levensvatbaar te maken.
http://social.technet.microsoft.com/Forums/windows/en-US/29a3ccc5-636e-421e-8b19-8253c4d79243/winloadexe-is-missing-or-corrupt-recover-cd-does-not-boot-problem-solved?forum=itprovistasetup

Het voert te ver om de hele oplossing hier te vertalen want zoveel tekstruimte heb ik hier niet. Maar als je de tekst aandachtig doorleest dan kom je er wel uit.
De uiteindelijke oplossing is niet zo moeilijk maar je moet wel snappen wat je doet.

Misschien heb je iemand in de buurt die je kan helpen...

Succes