Na het terughalen van verwijderde bestanden kan ik ze niet meer goed openen, wat te doen?

Het gaat om een HTML pagina, hier geopend in notepad++

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Zo te zien heb je de verwijderde bestanden niet teruggehaald uit de Prullenbak van Windows, maar met een undelete-programma.

Het ziet ernaar uit dat de plek op de harde schijf waar het verwijderde bestand stond, na het verwijderen is gebruikt om andere informatie neer te zetten. Daarmee is de oorspronkelijke inhoud van het verwijderde bestand definitief verdwenen.

Het undelete-programma vertelt Windows dan weliswaar: "op die plek staat nu toch bestand xxx.html", maar ja, die plek (en dus de inhoud van de herstelde xxx.html) is intussen beschreven met totaal andere informatie.

Ik vrees dat je hier niets meer aan kunt doen.

Toegevoegd na 2 minuten:

Het enige dat je nog kunt proberen is te kijken of jouw programma waarmee je normaal gesproken je HTML's bewerkt, vorige versies bewaart. Veel programma's doen dat: als jij een HTML-bestand bewerkt, wordt de oorspronkelijke versie opgeslagen met .bak als extensie.

Ook wil het wel eens gebeuren dat je bewerkingsprogramma een tijdelijke versie opslaat. Vaak herken je die aan de ~ aan het begin van de bestandsnaam.

Zoek dus eens in je undelete-programma op xxx.bak of op xxx.html.bak, of op ~xx.html, en kijk of je daarmee de voorlaatste versie terug kunt halen.

Toegevoegd na 7 minuten:

Soms slaat Windows een tijdelijke versie van het bestand op. Kijk eens wat je in C:\Gebruikers\\temp vindt, of in C:\Users\\temp . Vaak is dat niet eens een gewist bestand, maar staat het er nog gewoon als normaal bestand.

Vind je daar niets, open dan een DOS-box en type het volgende in:

echo %temp%

Ga naar de map die dan verschijnt, en kijk daar eens rond.

Cryofiel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de uitgebreide uitleg, helaas was er niks meer mogelijk!