De Raspberry Pi is een computer die tegen een minimale prijs wordt vervaardigd en verkocht. De Raspberry Pi werd ontwikkeld aan de Universiteit van Cambridge en is bedoeld voor educatieve doeleinden.
Denk bij ‘computer’ aan een heel basic apparaat, zonder kast en voeding e.d. Datgene wat je hieronder op het plaatje ziet is al wat de Pi is. (al kun je natuurlijk uitbreidingen kopen, of zelf maken)

Een Pi vormt het hart van vele (zelfbouw) robots en andere ‘slimme’ machines. Daarnaast wordt de Pi ook meer vanuit zijn rol als ‘normale’ computer gebruikt: Vanwege zijn lage prijs en zuinig met stroom is hij ideaal als media server of als download-computer.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik gebruik hem als mailserver, webserver, en als downloadserver. Een heel duidelijk antwoord.