hoe krijg ik mijn toetsenbord instellingen zoals ze afgebeeld staan op het toetsenbord?

Ik heb windows 8 op m´n laptop.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Zie ook: http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/overig/zorgen-toetsenbordinstellingen-consequent-blijven.9620

Het beste antwoord

Als je een nieuwe taal toevoegt aan Windows, wordt er ook een standaardtoetsenbord toegevoegd, zodat je in die taal kunt typen. Als je het standaardtoetsenbord niet wilt gebruiken, kun je een andere toetsenbordindeling of een IME (Input Method Editor) toevoegen voor het invoeren van tekst.

Een toetsenbordindeling voor een taal toevoegen:

1. Veeg vanaf de rechterrand van het scherm en tik op Zoeken.
Als u met een muis werkt, wijst u de rechterbovenhoek van het scherm aan, beweegt u de muisaanwijzer naar beneden en klikt u op Zoeken.

2. Typ taal, kies Instellingen en tik of klik vervolgens op Een taal toevoegen.

3. Kies de taal waarbij u een toetsenbordindeling wilt toevoegen, tik of klik op Opties naast de naam van de taal en tik of klik vervolgens op Invoermethode toevoegen.

4. Blader door de lijst met invoermethoden of gebruik het zoekvak om de gewenste toetsenbordindeling te vinden.

5. Dubbeltik of dubbelklik op de toetsenbordindeling wanneer u deze hebt gevonden en tik of klik vervolgens op Opslaan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Na het toevoegen kun je omschakelen tussen de verschillende talen en toetsenborden:
Klik op de taalbalk op de knop Invoertaal en selecteer een invoertaal.
Klik dan op de knop Toetsenbordindeling en selecteer een toetsenbordindeling.

(als de taalbalk niet wordt weergegeven, klik je met de rechtermuisknop op de taakbalk, wijst u Werkbalken aan en klikt u op Taalbalk)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt