Flikkerde beeldscherm windows 7 ( l veel geprobeerd, stuurprogramma,kabels,opstarten,beeldscherm reset,) Weet iemand een oplossing?

Volgens mij is monitor in orde maar is het een softwareprobleem. Af en toe is het 4 minuten oke en bij aanzetten van de monitor is het even goed .dan begint het weer,

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij zulke storingen moet je 'methodisch' te werk gaan om uit te vinden waar het vandaan komt.
Zo zou je de monitor op een andere pc kunnen aansluiten en zien of de storing dan weg is en blijft. Zo ja, dan is de monitor in orde en kun je die uitsluiten.
Zo niet dan is de monitor zelf de boosdoener.

Ook is het mogelijk dat de videokaart in de pc zelf de veroorzaker is. Het kan zijn dat als je deze uit het slot haalt, de contactjes even schoon blaast en daarna weer terug plaatst, dat daarmee de storing verholpen is.
Kijk dan ook meteen even of de eventueel aanwezige koelerfan schoon is. ( te weinig koelen van de videochip geeft vaak ook problemen).
Zorg er wel voor dat je je zelf goed 'aard' voordat je binnen de behuizing van de pc aan het werk gaat. Statische elektriciteit kun je niet gebruiken bij zulke werkzaamheden en veroorzaakt vaak onherstelbare schade! Je zelf aarden kun je doen met een polsbandje waaraan je een draad legt naar de aardklem op bijv. een geaard stopcontact.

Soms, maar niet waarschijnlijk, kan de videodriver software verouderd zijn en moet je deze upgraden naar de nieuwste versie. Daarvoor moet je naar de site van de fabrikant van je videokaart en bij 'support' de juiste driver voor je kaart ophalen. Dit is altijd gratis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hoi,
Dit probleem heb ik zelf ook wel eens gehad. Wat bij mij werkte was een systeemherstel naar het moment dat het nog wel werkte. De bestanden die je hebt gemaakt blijven wel bestaan. Alleen systeeminstellingen, updates of downloads worden hersteld. In de bron heb ik een link gezet naar de site van Windows waar u uitleg kunt vinden.
Veel succes!
MaartenvL
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vaak zijn 'oudere' monitoren ingesteld op 60Hz frequentie.
Dat kan je aanpassing in windows bij Beeldscherm instellingen.

70 of 75Hz is beter en rustiger.