vraag bestand anders geopend maar nu wil ik het weer normaal hoe moet ik dat doen ??

ik heb een programma met een ander bestand geopent maar nu wil het het met het normale programma openen maar dat lukt niet dan pakt hij altijd nog het andere programma

Toegevoegd na 4 uur:
ik heb een samsung laptop r540

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Druk op SHIFT - rechtermuisklik op het bestand. Dan staat er "openen met" in het lijstje. Klik op programma kiezen -> kies met welk prog je het wilt openen en vergeet niet het vinkje te zetten bij "altijd openen met dit programma".
Dat zou het moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
@thijsjow , ja, dat is ook de clue van "altijd openen met dit programma". Dat alle files met diezelfde extensie (.txt, .pdf, etc) met datzelfde (standaard)programma worden geopend.
Met die optie "altijd openen met dit programma" moet je dus zorgvuldig omgaan.
Het is altijd te herstellen door een file te openen via "openen met" aan een filetype een standaardprogramma te koppelen.
Alleen als je een uitzondering wilt maken voor een bepaalde file kies je "openen met", en zorgt dat het vinkje "altijd openen met dit programma" uit staat.