welk lettertype gebruikt het minste inkt?

omdat cadridges duur zijn, duurder dan goud, qua gewicht. en dus wil ik zo min mogelijk opgelicht worden, en zo min mogelijk kosten maken, en milieu vervuilen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Of er onderzoek is gedaan naar het feit dat het het minste inkt gebruikt durf ik niet te zeggen, maar ecofont claimt 50 % inkt te besparen. Dit font werkt volgens het principe dat het kleine gaatjes in de gespoten inkt laat zitten die met het blote oog niet zichtbaar zijn. Hierdoor verbruik je dus aanmerkelijk minder inkt. Als je daan ook nog een voor een iets kleinere letter kiest snijdt het mes aan twee kanten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een andere mogelijkheid is dat je ervoor kiest om te investeren in een tonerprinter.
dit is poeder dus droogt niet uit.
een tonerprinter kost ongeveer 100 euro en een toner ongeveer 60.

ter vergelijking:
inkt (€40,- per cardridge) 120 pagina's
toner (€60,- per cardridge) met ongeveer 1200 pagina's