Je zult bij de de SMTP je gebruikersnaam en wachtwoord moeten opgeven, deze staat standaard niet ingeschakeld want je mailt thuis standaard toch via de KPN account. Ga je buiten de deur met de computer, kan je gebruik maken van een andere provider, en die staat niet toe dat je mails verstuurd.

Vergelijk het maar als dat je een pakketje van DHL aanbiedt aan een PTT Postkantoor. Die gaat dat ook niet versturen.

Dmv je loginnaam en wachtwoord geef je aan de smtp mailserver aan wie je bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad, de SMTP-server (Simple Mail Transfer Protocol) voor het verzenden van email en POP3-server (voor het ontvangen). De instellingen zoals in de link genoemd werken ook voor andere programma's, de schermen en gebruikte terminologie werken uiteraard iets af.