Hoe kan ik zien hoeveel km ik gelopen heb in Google Maps?

Ik heb een voor mijn doen aardige wandeling gemaakt, maar heb geen idee hoeveel km dat was. Dat schijn je toch ergens te kunnen zien.
Als het mogelijk is 'stap voor stap'. Zodat ik het na kan doen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
63.6K
Ritsuka
10 jaar geleden
heb je een smartphone? volgende keer runkeeper, strava, endomondo of zoiets aanzetten, werkt makkelijker

Antwoorden (2)

je kunt naar google maps gaan, en daar klikken op routebeschrijving (links naast de kaart) dan zie je wat icoontjes met ook een wandelaar. daar klik je op en dan kun je begin en eindpunt van je wandeling invoeren, en als je klikt op bestemming toevoegen, kun je wat tussenpunten ingeven. je zult niet het exacte aantal krijgen denk ik, maar je zult wel een aardige indicatie hebben
10 jaar geleden
Als ik een afgelegde (of nog af te leggen) afstand wil weten, gebruik ik daar meestal http://www.afstandmeten.nl/ voor.

Ook http://pdokviewer.pdok.nl/ is een goede site om heel nauwkeurig afstanden te meten.

Toegevoegd na 6 minuten:

De site van afstandmeten die ik noemde, plant zelf de route. Je kunt ook http://www.afstandmeten.nl/v2/index.php gebruiken. Die versie trekt gewoon rechte lijnen tussen elke twee punten die je aanklikt.

Hoe het werkt: zoek de plek op de kaart waar jij hebt gelopen. Klik nu één voor één de punten aan waar je langs bent gelopen. Op de kaart worden nu lijnen getekend, en bovenin zie je de totale lengte van je route.

Even spelen, en je ontdekt vanzelf hoe het precies werkt.

Pdokviewer werkt ongeveer hetzelfde. Daar moet je boven de kaart eerst het symbooltje met de meetlat aanklikken (zet je muis even boven elk symbooltje; je moet het symbooltje hebben waarbij dan de tekst "Lengte meten" verschijnt). Vervolgens klik je alle punten aan waar je hebt gelopen, en verschijnt de lengte van de wandeling.

Cryofiel