Ik zal 5 maanden afwezig zijn ,moet ik de stekker van mijn pc eruit halen ?, of zijn er andere opties ?,ter voorkoming dat mijn mailbox overvol raakt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha. Enorm bedankt voor je vraag!
Poet
10 jaar geleden
Ga je 5 mnd geen Email of internet hebben?
Of alleen een andere account? In het laatste geval kun je de mail laten doorsturen zonder het te bewaren. Dan wordt je mailbox niet voller.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hahah de stekken van je pc eruit halen help niet dat je mailbox overvol word. Wat je wel kan doen als je weer thuis komt je mailtjes sorteren. Je sorteert ze op naam bij "sorteren" en als je een bijv van een bepaald iemand alle mailtjes wil verwijderen.
Klik je op de eerste mail
Houd je shift in
Klik je op de laatste mail dan zijn al die mail geselecteerd en kan je ze in 1 keer verwijderen
Ritsuka
10 jaar geleden
mail komt op je mailserver.
stekker uit je pc halen is wel aan te raden, stel dat er onweer inslaat vlakbij

Het beste antwoord

De stekker eruit halen helpt niet tegen het vol raken van je mailbox. Je e-mails blijven op de server staan, en je mailbox (op de server) loopt dus vanzelf vol, of je nu je computer aan of uit hebt staan.

Als je een mailprovider hebt met beperkte opslagruimte, dan is het bijna niet te voorkomen dat je mailbox volloopt. Je zou tijdens je afwezigheid via een andere computer kunnen inloggen op je webmail, en daar af en toe je mailbox opruimen.

Tegenwoordig zijn er steeds meer providers met een zeer ruime opslagruimte. Dan zal je mailbox niet zo snel vol raken.
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zeer duidelijk en praktisch.
bedankt.

Andere antwoorden (3)

Het maakt niets uit als je de stekker eruit haalt,die mails blijven toch wel binnen komen,maar als je 5 maanden weg gaat dan kun je het beste van alles de stekkers eruit halen want de elektrische apparaten verbruiken dan toch nog zwakstroom en dit is zonde als je er zo lang niet bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, er zijn andere opties.

Blijkbaar ben ik de enige die doorheeft dat 'de stekker uit de pc halen' een metafoor is voor deze uit te schakelen.

En inderdaad een pc 5 maanden laten aanstaan is zonde, zowel voor de pc als voor de energiefactuur.

Ik ga er ook van uit dat je 5 maanden geen toegang hebt tot internet en dat mails via de smartphone ophalen geen optie is, want anders zou het probleem zich niet stellen.

Dus wil je voorkomen dat je mailbox volraakt zal je toch regelmatig de mail moeten controleren en deze daarna verwijderen van de server. Dat kan echter ook met een smartphone, dat is wat energiezuiniger dan een pc. Het enige nadeel is dat als je smartphone 5 maanden je mails onbeheerd gaan ophalen dat deze 5 maanden lang in het stopcontact zou moeten zitten, wat misschien niet het meest ideale is voor je accu.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zou een Gmail e-mailadres kunnen aanmaken (als je dat al niet hebt). Het Gmail adres heeft 15 GB opslagruimte, veel dus. Daar kan men meestal gemakkelijk 5 maanden mee doen voordat ie vol zit.

Bij de e-mailbox (bijvoorbeeld hotmail) waarvan je bang bent dat ie na 5 maanden vol zit, kun je instellen dat ie alle e-mails doorstuurt naar je Gmail en dat hotmail na het doorsturen van je binnenkomende e-mails deze verwijdert.