Wat is het verschil tussen een workshop en een cursus?

Ik ga een cursus/workshop geven waarin je in ca 5 weken een eigen website gaat bouwen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zie het verschil altijd voor me als volgt: een cursus is heel theoretisch, je krijgt stof en moet dat leren en mee oefenen. Een soort korte studie van 1 dag of een paar lessen waarmee je meer kennis opbouwt en de theorie kan toepassen. Dus je leert uit een boek of naslagwerk. En een workshop lijkt mij meer een praktisch idee. Je krijgt een korte uitleg over hoe of wat en dan ga je er mee aan de slag ik de praktijk.

Het beste antwoord

Een workshop is actief, hands-on, er komt een (eind)-product tot stand. Bij een cursus hoeft dat niet zo te zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij workshop denk ik aan een of een paar dagdelen. De grens is echter niet exact. Ik denk dat wat jij gaat geven een cursus is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

VanDale schrijft dat cursus een serie lessen is en dat een workshop praktisch en creatief groepswerk is. Wat is het verschil? Het is appels en peren vergelijken. Een lesprogramma kan een cursus, workshop, allebei of geen van beide zijn.

Wat dit in de praktijk betekent hangt van de invulling van de lesaanbieder af. Voor eventuele vragen omtrent hun lessenpakket kunt u beter contact opnemen met de aanbieder.