Hoe adressen uit Adresbalk Google Chrome verwijderen?

Sinds een maand of 2 a 3 werk ik met Google Chrome in plaats van met Internet Explorer. Op internet Explorer (zie eerste printscreen) kon ik heel gemakkelijk een adres uit de adresbalk gooien. Hier klikte ik op het rode kruisje, wat op de screen zelf ook oplicht en dan was de site uit je adresbalk verdwenen. Natuurlijk blijft hij dan nog in de geschiedenis staan, maar dat maakt me niet zoveel uit.

Bij Google Chrome werk dat echter allemaal anders.
Laatst heb ik (eenmalig) voor het werk iets op de webmail moeten opzoeken. Echter als ik nu site 'mail.live.nl' in geef komt mijn werkmail daarboven. Deze begint met 'mail.bedrijfsnaam.nl (bedrijfsnaam moet iets anders zijn, maar maak ik liever niet openbaar).
Deze zit me nu dus min of meer in de weg omdat ik 'mail.live.nl' dagelijks gebruik en de zakelijke mail maar 1x omdat ik wat op moest zoeken.

Is er iemand van jullie die weet hoe dit bij Google Chrome werkt?
Is er hier ook een mogelijkheid om adressen te deleten, en waarom is er geen pijltjesbalk want nu moet ik bij iedere site die niet in de favorieten staat eerst een paar letters intikken voor ik er naar toe kan surfen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Als u op de prinscreen klikt worden ze groter.
Vanaf de rode streep begint de 2e printscreen ongeveer. Als u daarboven en daaronder klikt ziet u ze allebei.

Picture for question

Het beste antwoord

Het sterretje uit het vorige antwoord zie ik niet.

Je kunt wel bij instellingen (settings), geavanceerde instellingen je browser historie deleten. Ook alleen voor het afgelopen uur of zo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Klik het bewuste adres aan en ga met je cursor naar het sterretje, uiterst rechts. Sterretje aanklikken en je kunt verwijderen.
jc54
10 jaar geleden
Ik zou gewoon naar de bookmark manager gaan, klik met rechter muis op bookmarks aan de rechter kant en daar staat de bookmarkmanager, met deze kun je dus heel je gemakkelijk je Bookmarks bar leeg maken

Toegevoegd na 10 uur:
Kijk, met rechter muis sta je op het mapje "Other Bookmarks" en dan met rechter muis klik op op Bookmark manager (zie plaatje 1) als je dan er op klikt krijg je plaatje 2 te zien

Toegevoegd na 10 uur:
Je verzoek kon niet worden verwerkt: er is een onverwachte fout opgetreden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Fifagek
10 jaar geleden
Zouden jullie gebruik van printscreens wilen maken?
Het programma is voor mij sinds 2 maanden echt volledig nieuw, en heb er nog nooit mee gewerkt. Voor wat betreft de bookmark manager.
Ik snap er helaas maar bar weinig van.
Daarnaast werkt ook de 'Bron' niet. Alvast bedankt.