Wat te doen bij een blue screen en kan ik m'n bestanden nog terug krijgen?

Een paar dagen geleden start m'n laptop (asus) met windows7 ineens op met een blue screen.
Ook na een paar keer opnieuw opstarten blijft dit probleem zich voor doen.

Mijn grootste zorg is zijn m'n bestanden nog te redden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Zorg dat je een CD met Hiren's boot brandt (zie link) en start met die CD je laptop op. Daar zit een mini XP op. Start die op en je ziet je harde schijf (Die niet meer de C schijf is). Als je dan de bestanden ziet kopieer ze naar een externe schijf of USB stick.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hiren boot cd is inderdaad een goede optie.
Je kunt ook je harde achijf uit de laptop halen en via een converter aansluiten op een andere conputer. De kans is groot dat het dan ook lukt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik dacht dat je dan niet meer bij "mijn documenten" kon komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
soms moet je dan inderdaad wel even de rechten veranderen.
Je kunt jezelf, als je als admin bent ingelogt, een map "toeeigenen"
(take ownership)
daarna kun je wel in die documenten komen.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ah oke, dat wist ik niet, weer wat geleerd.
Oh laatst had ik op mijn pc, na iets te hebben gedownload, ook een blauw scherm met allemaal grijze letters volgens mij, het ging heel snel weg, maar er kwam ook iets van Windows zelf ofzo te staan, je moet alle opties proberen.

Ik zocht volgens mij op Google/Youtube naar een oplossing, ik vond het.
Je moet dan met je toetsenbord naar bepaalde dingen gaan.

Je bestanden zijn waarschijnlijk te redden, als je niks kunt vinden, ga dan naar zo'n computerwinkel.