wat gebeurt er met je bestanden als je een blue screen (bsod) crash dump meemaakt op de laptop?

ik krijg telkens het blauwe scherm ervoor als de batterij is opgeladen en ik het stekkertje van de lader eruit haal. nu weet ik dus dat ik de batterij zou moeten vervangen wat ook al wordt aangegeven. wat ik tot nu toe heb gedaan bij het verkrijgen van het blauwe scherm is snel de laptop uitdrukken.... omdat ik dacht dat ik misschien niet meer bij mijn bestanden zou kunnen komen..

bij voorbaat dank,

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Alleen de bestanden die op dat moment werden geschreven naar de harddisk lopen risico. Alhoewel, gewoonlijk schrijft windows die crashdump ook nog succesvol naar de harddisk indien dat zo staat ingesteld (wel aan te raden overigens!).

In feite maak je het erger door snel de pc uit te drukken. Hierdoor gaat de stroom van de harddisk af en worden de schrijfacties die op dat moment nog bezig zijn onderbroken... Uiteraard kan je met een bsod niet netjes meer afsluiten, maar even wachten loont misschien toch de moeite.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beneden bij start intypen rstrui deze aanklikken dan gaat hij naar systeemherstel.