krijg ik garantie op mijn hp pavilion g6 van coolblue ?

ik heb in oktober 2012 een hp pavilion g6-1381 gekocht bij coolblue maar nu doet de harde schijf het niet meer weet iemand of ik hier een garantie voor krijg ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
CoolBlue is zover ik heb meegemaakt geen slecht bedrijf. Neem eens contact op met de klantenservice. Vandaag is die open tot 23:59! Zij weten precies hoe het in elkaar steekt

Antwoorden (2)

Natuurlijk valt dat onder de garantie! (Tenzij je ruw met de pc bent omgesprongen of de harde schijf eruit hebt gesloopt waarbij beschadingen zijn ontstaan).

Bij normaal gebruik van de pc zal ComputerStore/CoolBlue daar beslist niet moeilijk over doen. Op hun website vind je trouwens ook een link naar de website van de overheid, waar het recht op garantie wordt uitgelegd: http://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Zelf schrijven ze daarover: 'Coolblue verkoopt veel. Heel erg veel. Wat we niet verkopen is 'nee'. En ondeugdelijke producten. Je mag dus van ons verwachten dat een door ons geleverd product naar redelijke verwachtingen werkt. Mocht je product echter defect raken, dan kun je natuurlijk op ons rekenen. Want we respecteren de wettelijk bepaalde garanties. Oftewel: heb je een kat in de zak aangeschaft? Dan heb je uiteraard garantie. Op de zak welteverstaan. Niet op de kat. Want die heb je overduidelijk niet bij ons gekocht'.

Morgen gewoon even bellen (of e-mailen) naar de Klantenservice: 010 7982094
Pieter2011
10 jaar geleden
Op de HP site kun je zien hoe het met je garantie staat, wanneer deze verloopt. In eerste instantie is het aan de verkoper (Coolblue) om dit netjes op te lossen. Zij zullen waarschijnlijk (laten) onderzoeken wat er mis is met de harde schijf en hoe de schade ontstaan is. Vervolgens krijg je of een nieuwe of draai je voor een deel van de kosten op als je het zelf veroorzaakt hebt. Maak altijd een backup van je gegevens voordat je een laptop ter reparatie aanbiedt, voor je het weet ben je alles kwijt omdat ze je harde schijf formateren.