hoe krijg ik dat irritante rode balkje aan de zijkant weg bij word?

Ik heb bij een document op word nu iets verkeerd gedaan volgens mij. Links van de tekst staat nu een irritant rood balkje. Als ik erop klik wordt die grijs en komt er rechts een notitie te staan met: "... stelt deze achtergrondkleur voor." Hoe kan ik dit weg krijgen?

Toegevoegd na 52 seconden:
Dit krijg ik trouwens alleen bij één document, mijn andere documenten hebben wel nog gewoon de normale instellingen, ook de nieuwe.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Dit verschijnsel wordt veroorzaakt doordat iemand (misschien jijzelf) wijzigingen heeft aangebracht in het document terwijl "wijzigingen bijhouden" aan stond.

Om dit op te lossen doe je het volgende.

Open het betreffende document. Klik in het Lint op Controleren. Klik vervolgens op Wijzigingen bijhouden, zet dat uit. Nu worden er geen nieuwe wijzigingen meer bijgehouden.

Nu hoef je alleen nog maar de al bijgehouden wijzigingen definitief te maken (als je het ermee eens bent) of af te wijzen (als je ze toch niet wilt). Dat doe je ofwel door in het Lint op Accepteren te klikken (klik op het kleine pijltje dat ONDER Accepteren staat) en vervolgens Alle Wijzigingen Accepteren te kiezen, ofwel door in het Lint op Negeren te klikken (klik op het kleine pijltje dat RECHTS van Negeren staat) en vervolgens Alle Wijzigingen Negeren te kiezen.

Als het goed is ben je nu van je probleem verlost.

Cryofiel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het werkt, bedankt!