Indien er nog meerdere gebruikers in je installatie aanwezig zijn met sudo rechten kan je in de terminal het volgende commando uitvoeren:

sudo passwd [account-met-vergeten-wachtwoord]

Zijn die gebruikers er niet? Download even de live van Ubuntu en volg onderstaande stapen:
1) Start de Ubuntu Live CD
2) Druk op Ctrl-Alt-F1 (hiermee open je de terminal)
3) typ sudo mount /dev/sda1 /mnt
*Indien je een afwijkende partitie indeling gebruikt, gebruik dan fdisk om er achter te komen welke partitie je dient te mounten.

4) sudo chroot /mnt

Je kan nu met het commando passwd [account-met-vergeten-wachtwoord]
Start je pc weer opnieuw en je kan met het zojuist opnieuw ingestelde wachtwoord weer inloggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik bedoel dus niet de gebruikersaccounts maar de encryptie van het besturingssysteem. dat wachtwoord zou ik graag willen wijzigen. (het wachtwoord ben ik niet kwijt)