Ik heb sinds lange tijd mijn computer van zolder gehaald alleen weet ik mijn wachtwoord niet meer, hoe log ik nu in ?

Ik heb een computer van een paar jaar terug nodig, heb hem van zolder gehaald en tot mijn verbazing stond er een wachtwoord op. Ik heb alle in het verleden gebruikte wachtwoorden gebruikte maar niets was goed. Ook de recovery cd en al geprobeerd. Hoe kan ik nu toch inloggen? Of is de hele comuter afgeschreven (windows xp)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

waarschijnlijk is dat wat er op staat al zodanig verouderd dat het waarschijnlijk handig is om de zaak er opnieuw op te zetten met de recovery cd
Maar dan niet over de oude windows heen , maar helemaal vers beginnen, dus windows helemaal opnieuw er op Dus niet over de oude heen maar de oudere versie vewijderen
of helemaal terug naar de fabrieks instellingen
anders pakt hij het oude gebruikersacount met zijn instellingen weer terug

als dat niet de mogelijkheid of geewenst is is
probeer eens hirens boot cd te branden
daar zit wel een pasword tooltje op
tip ik geloof dat op versie 9 het makkelijkste tooltje zit
de latere versie zijn erg ingewikkeld. maar het is al een tijd geleden dat ik dit geprobeerd heb dus de laatste versie kan misschien ook wel
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe zet ik hem op de fabrieks instellingen (ik neem aan via de bios maar hoe)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kom er achter dat ik dan alles opnieuw moet instaleren en wil het het liefst zo snel mogelijk dus ik doe wel hirens boot, bedankt!

Andere antwoorden (2)

Download de hirens cdrom, boot hiermee en kies de tool om pasword te wissen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veilige modus start pc opnieuw op blijf elkekeer f8 drukken tot je ken kiezen veilige modus druk dan op enter en log in op administrator die heeft geen wachtwoord begeven moment ken je daarin via configuratie scherm > accounts (de naam) wachtwoord verwijderen . Start pc normaal op en je ken weer op die account
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist
Gewoon een nieuw account (andere naam en wachtwoord)aanmaken en later het oude verwijderen